BMW’den elektrikli otomobil bataryalarındaki patlama riskini ortadan kaldıran teknoloji
Elektrikli otomobil için ürün yelpazesini çeşitlendirmeye hazırlanan BMW, bu araçlarda gelecekte sunulacak batarya teknolojisiyle sınıfında fark yaratmak istiyor.
Elektrikli otomobillerin yanı sıra araçlarda kullanılacak olan batarya teknolojileri üzerinde de ciddi yatırımlar yapan BMW önümüzdeki süreçte çok ciddi adımlarla karşımızda olacağının sinyallerini vermeye başladı. Geliştirme sürecinde yeni i5 dışında Mini Cooper E ve tamamen elektrikli X3‘ün hazırlıkları içerisinde olan BMW, üreteceği yeni nesil batarya teknolojisiyle elektrikli otomobillerle ilgili kafalarda oluşan tüm soru işaretlerini yok etmeye hazırlanıyor. Günümüzde Lityum-iyon teknolojisiyle üretilen ve piyasaya sunulan elektrikli otomobil bataryalarını katı yapıda olan bataryalarla değiştirmeyi amaçlayan BMW, verimlilik dışında bataryalarda yaşanabilecek olası patlama riskini de ortadan kaldırmayı hedefliyor.
Patlama riskinin yanı sıra geliştirilen bataryaların aracın toplam ağırlığında ciddi kazanım sağlayacağını açıklayan BMW’nin satış ve pazarlama sorumlusu Ian Robertson; “Şarj edilebilir araçlar geleneksel modellere göre çok daha seri, hızlı, çevreci ve ekonomik. Biz de tüm hareketlerimizi bu yöne çevirdik. Elektrik motorlarının geliştirilmesi konusunda yolumuza devam edeceğiz.” diyerek gelinen noktanın ilk adımının 2018 yılında kademeli olarak sunulacağını belirtti. Bataryaların sıvı yerine katı formda kullanılmasıyla birlikte yüzde 15 ile 20 arasında daha yüksek kapasite planlayan BMW’nin bahsettiği teknoloji tam olarak sunması içinse önünde 10 yıl olduğu ifade ediliyor. Bu süreç içerisinde içten yanmalı motorlar üzerinde de geliştirmelerini sürdürecek olan BMW, geleneksel motorlarda da karbon salınımı ve verimlilik anlamında önemli çalışmalar yürütüyor. 2017 model i3 ile birlikte 300 kilometrelik menzile kadar ulaşan BMW i ailesine i5‘in katılmasının ardından X3 ve Mini Cooper E ile gelinen seviyeyi görme şansına erişeceğiz.