Opel Insignia’ya BiTurbo desteğiyle 207 beygir güç üreten yeni dizel motor seçeneği
Zengin motor seçenekleriyle kullanıcılarla buluşan Insignia, 2.0 litrelik yeni dizel motorla performans sınırlarını artırıyor.
Opel’in son olarak 90’lı yıllara damga vuran performans imzası GSi ile donattığı yeni jenerasyon Insignia ailesinde hareketlilik devam ediyor. PSA grubu tarafından satın alınmasının ardından özellikle Insignia cephesinde atılan son adımlara bir yenisi daha eklendi ve yeni bir motor seçeneği opsiyonlar arasına dahil oldu. Opel içerisinde sunulan seçenekler arasında Euro 6.2 emisyon standartlarına uyumluluk sağlayan ilk motor olma özelliğiyle dikkat çeken dört silindirli yeni dizel motor, BiTurbo desteğiyle Insignia’ya 207 beygir (210 PS) güç ve 480 Nm tork değeri katacak. Sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli (tork iletim teknolojili) altyapı kombinasyonuyla satın alınabileceği açıklanan bu motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 7,9 saniyede tamamlayabilecek olan Insignia’nın erişebileceği maksimum sürat 233 km/s olacak.
Konu dizel olunca performans değeriyle dikkatimizi çekmeyi başaran bu motorun tüketim değerleri de ilk akla gelen parametrelerden birisi oluyor. Açıklanan ilk verilere baktığımızda bu motora sahip Insignia’nın karma tüketimde 100 kilometrede 6,9 litrelik (183 g/km karbon salınımı) bir değer vadettiğini görüyoruz. İlk adımda Almanya’da sunulacak olan yeni motor seçeneğinin Türkiye’ye gelip gelmeyeceğiniyse önümüzdeki günler gösterecek.