Gün içinde Twitter üzerinde #TwitterTurkiye hashtag’li bolca tweet görmüşsünüzdür. Ancak durum sanıldığı gibi Twitter’ın resmi olarak Türkiye’de ofis açmasıyla alakalı değil. Durum, şirketin Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki reklam satış haklarının yönetimini yapan Connect Ads’in, Türkiye pazarında kendine ortak olarak Genart medyayı seçmesi. Genart ve Twitter yetkililerinin ortaklaşa düzenlediği basın toplantısının da Twitter’a dair merak edilen sorulara cevap vermekten ziyade reklam ve satış üzerine açıklamalarla geçtiğini belirtmekte yarar var.
Yine de toplantıda bahsi geçen birkaç veriye değinelim. Internet World Stats’ın Ekim 2012 tarihli araştırmasına göre Türkiye nüfusunun yüzde 44,4’ü internet kullanıcısı. Bu da markaların internet odaklı reklamlara olan ilgisini artırmakta. 2012 IAB Türkiye raporuna göre dijital reklam yatırımlarında bir önceki yıla oranla yüzde 34,6’lık bir artış söz konusu. İlk atı aydaki yatırımların toplamı ise 416 milyon TL seviyesinde. Ülkemizdeki reklam yatırımlarının yüzde 17’si halihazırda internet reklamlarına ayrılıyor. Dünya çapında 200 milyonun üzerinde aktif kullanıcısı bulunan Twitter da bu reklam pastasından kendi ölçeğinde bir pay almak istiyor. Twitter’ın reklam için kullanılabilen üç ürünü var. Bunlar: Promoted Tweet, Promoted Account ve Promoted Trending Topic. Reklamverenler için fiyatlar sırasıyla 10, 10 ve 15 bin dolardan başlıyor.
Twitter’ın elde edeceği kazançtan vergi verip vermeyeceği toplantıda yanıtı alınamayan soruların başında geliyor. Genart kurucu ortağı Burak Yılmaz, kendi paylarına düşen gelirin vergisini ödeyeceklerini söyledi ancak Twitter Ajans ve Marka İlişkileri Başkanı Melissa Barnes, Twitter’ın vergi ödeyip ödemeyeceği hakkındaki soruya Twitter’ın halka açık bir şirket olmamasından ötürü cevap vermedi. Barnes, Twitter’ın Türkiye’deki kullanıcı sayısına ve Türkiye’deki gelir ve hedef öngörülerine ilişkin soruları da gizlilik ve şirket politikalarını gerekçe göstererek yanıtsız bıraktı.