Verilen tüm sözlerin hayata geçirilmesiyle ortaya çıkan Rimac C_Two, elektrikli otomobil dünyasında yine adından söz ettirmeyi başaracak.
Concept One ile elektrikli otomobillerin hiper sınıfında neler yapabileceğini gösteren markalardan Rimac‘ın Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde ipuçlarını verdiği yeni modeli örtülerinden kurtuldu. Özellikle Tesla Roadster’in 1,9 saniyelik 0-100 değerinin ardından diğer tüm üreticiler için çok daha zorlaşan karşı hamle sürecinde, Hırvatistan merkezli markanın daha iyi olarak lanse edilen seviyeleri tanıtım öncesinde büyük bir heyecan ve beklenti yarattı. İki yıllık AR-GE sürecinin ardından C_Two adıyla karşımıza çıkan yeni proje, tüm dedikoduları doğrulayarak 1,85 saniyelik 0-100 değeriyle asfalta inecek. İvmelenmesi kadar güç değerleriyle de bu sınıfa ne kadar yakıştığını gösteren Rimac C_Two, 50/50 ağırlık dağılımıyla sürüş dinamiği konusunda da iddialı mesajlar veriyor.
Daha önce yapılan açıklamalarda olduğu gibi yerini aldığı modelden hatırı sayılır oranda daha güçlü olan Rimac C_Two’nun kağıt üzerindeki değerleri bizlere 1.914 beygirlik güç ve 2.300 Nm tork gibi astronomik rakamların varlığını gösteriyor. Aracı 0’dan 160’a 4,3 saniyede taşıyan bu güç, maksimumda ise 412 km/s hız ile limitleri zorluyor. Tabi ki 400+ gibi maksimum sürat değerleri demek Koenigsegg ve Bugatti gibi devlerin sınırlarına girmek anlamına geliyor. Doğrusunu söylemek gerekirse bunu hayal etmek bile şimdiden fazlasıyla heyecan verici.
Dört adet elektrik motoruyla dağıtımın sağlandığı dört tekerlekten çekiş sisteminin 50/50 ağırlık dağılımı sayesinde yüksek hızlarda bile çok ciddi tutunma sağladığını da belirtmeden geçmeyelim. Evet, ortada performans değerleriyle bizleri etkileyen “melek yüzlü bir şeytan” var bu doğru. Peki ya bu elektrik gücü sadece 100 kilometre menzil sunsa ne olurdu? Aklınızda beliren cevapları az çok tahmin eder gibiyiz. Nitekim bu konuda bir şüpheye düşmeye gerek yok çünkü kullanılan 120kWh‘lık sıvı soğutmalı devasa bataryalar Rimac C_Two’yu 650 kilometre yol kat ettirebiliyor.