1.0 litrelik motor seçeneği ve yeniden şekillenen karakteriyle 2020 Hyundai i30 karşımızda

26 Şubat 2020 03:50

Fuar öncesinde elektronik ortam tanıtımı üzerinden karşımıza çıkarılan 2020 Hyundai i30, doğru bir stratejide yoğurulmuş bileşenleri üzerinde taşıyor.

Geçtiğimiz haftadan itibaren yeni nesil i20‘nin detayları üzerinden gündemde olan Hyundai cephesinin Cenevre için hazırladığı ikinci pasta da örtülerinden kurtuldu. İpucu nitelediğindeki detayları ve test fotoğrafları üzerinden bir süredir karakteri hakkında fikir sahibi olmaya başladığımız 2020 Hyundai i30, organizasyon öncesinde resmi nitelikleriyle karşımıza çıkıyor. Yeni Hyundai i30 içerisinde kullanılan değişimleri bazı yönleriyle devrimsel bazı yönleriyle ise makyaj olarak nitelendirmemiz mümkün. Dış bölümünde halihazırda satışta olan versiyonun altyapısı üzerine yapılan dokunuşlarla daha modern ve dikkat çekici bir otomobil haline getirilen i30’un donanım bazında da eksik kısımlarına yerinde müdahaleler yapıldığını görüyoruz.

2020 Hyundai i30 güvenlik ve verimliliği bir araya getiriyor

Modelle ilgili değişimleri paylaşmaya ilk olarak dış tasarımdan başlayalım. i30’u tanıyan herkesin kolaylıkla fark edebileceği ön plandaki güncellemelerin başında ışıklandırma ve ızgara geliyor. V formlu yapısıyla çok net bir karakteristik fark yaran ön LED’ler, aynı zamanda yeni teknolojiler sayesinde çok daha etkili performans vadediyor. Büyütülen ön ızgarası sayesinde kendinden daha emin bir çizgi sunan otomobilde tamponlar, difüzör ve spoiler da değişimden nasibini alarak karşımıza çıkıyor. Bu yeni gövde panelleri sayesinde i30’un aerodinamik verimliliğinin de yukarıya taşındığını belirtmeden geçmeyelim. Son olarak yeni jant tasarımları ve renk seçenekleri de pastanın krema niteliğinde işi farklı boyuta taşıma konusunda ön planda.


Kokpite geçtiğimizde ise değişim kısmını nispeten daha sakin hatlarla hissedeceğimiz noktalar karşımıza çıkıyor. Konsolun merkezinde yer alan 10,25 inçlik multimedya ekranda değişimler yapan Hyundai, direksiyonun arkasındaki paneli ise 7 inçlik dijital ekran ile güncelliyor. Panellerde çok ciddi bir tasarım değişikliğine gitmediğini gördüğümüz Koreli üretici, buradaki ağırlığı elektronik asistanlara vermeyi tercih etmiş. Listeye baktığımızda; şerit takip asistanı, geri bölge çarpışma asistanı, şeritte tutma asistanı, ön bölge çarpışma önleme asistanı, yaya algılama, sürücü yorgunluk uyarısı, akıllı hız sabitleyici, ön araç takip uyarısı, ve hız limiti uyarısı gibi parçalar öne çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Cenevre öncesinde ortaya çıkan parçaların son kısmı da elbetteki kaputun altında yatıyor. Giriş seviyesinde artık yaklaşık 120 beygir güç üreten 1.0 litrelik üç silindirli motor seçeneğiyle satın alınabilecek bir i30 ürün gamından bahsedebiliyoruz. Bu versiyonda standart olarak 7 kademeli çift kavrama şanzımanın sunulduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Kullanıcılar dilerlerse bu üniteyi 48V hibrit sistem destekli kombinasyonla da tercih edebilecek. i30’un en çok tercih edilen seçeneklerinden olan dizeli yine listede görüyoruz. 1,6 litrelik ünite bu kez farklı olarak 48V’luk mild-hybrid sistem entegrasyonuyla birlikte 135 beygir dolarlarıyla birlikte tercih edebiliyor. Aynı desteğin 1,5 litre benzinli senaryosunda ise güç değeri 160 beygire kadar yaklaşıyor. 1,5 litrelik seçeneğin giriş seviyesinde 110 PS güç ve 6 ileri manuel şanzımanla gelen bir varyasyonla da satışa sunulacağı da dikkat çekiyor. Artık tüm gövde tiplerinde N-Line paketinin tercih edilebileceği de açıklanan yeni i30’a olan ilgiyi Cenevre’de net şekilde tartabileceğiz.

İlgili video

Yeni Hyundai i20 karşımızda

Paylaş