Sınırlı sayıda üretilecek olan ailenin yeni üyesi Zenvo TSR-S, arka kanat yapısıyla marka içerisinde bir ilki beraberinde getiriyor.
Hiper otomobil dünyasının niş markalarından birisi olan Danimarka merkezli Zenvo, artık gerisinde 14 yıl gibi bir zamanı bırakmış tecrübeli bir üretici konumunda. ST modelleriyle çıktığı bu yolda TS1 ile sınıf atlayan marka, elde ettiği bu saygın başarıyı aileyi genişleterek taçlandırmak istiyor. Geçtiğimiz yıl yine Cenevre’de TS1’in GT versiyonunun tanıtımını gerçekleştiren Zenvo, aradan geçen bir yılın ardından TSR-S ile üçüncü üçüncü canavarını yola çıkarmak için ilk adımı atıyor. TSR’ın sokak versiyonu olarak da nitelendirebileceğimiz yeni modelinden toplamda sadece beş adet üretmeyi planlayan marka, özellikle kullandığı aerodinamik kriterlerin altını çizmekte. Yere basma kuvveti konusunda dersine ayrı özen gösterdiğini gördüğümüz mühendisle,r aracın arkasında konumlandırılan devasa kanata ayrı bir parantez açıyor. Biz de bir an evvel bu parantezin içerisine dahil olarak bu mühendislik harikasının öne çıkan detaylarına yakından bakalım.
Gövde üzerindeki yapıdan bahsetmeden önce, motor kısmına yoğunlaşarak rakamsal değerleri almakta fayda var. 5,8 litrelik V8 makineyi çift süperşarj ile desteklemeye devam eden Zenvo mühendisleri, yakıt enjeksiyonunda ise çift çıkışlı yapıya yer veriyor. Toplamda 1.177 beygir gibi bir güç üreten bu ünitesi motor sporları ayarında 7 ileri şanzımanla kombin edilen TSR-S’in 0’dan 100’e çıkabilmesi için sadece 2,8 saniyeye ihtiyacı var. Önceki modellerde olduğu gibi 0-200 konusunda da bizleri etkilemeye devam eden Zenvo, yeni modelinde bunun sadece 6,8 saniyede gerçekleştiğini söylüyor ki işlerin karışmaya başladığını yavaş yavaş bu noktadan sonra hissetmeye başlıyoruz. Aracın günlük kullanıma uyarlanabilmesi adına güç yönetiminin kontrol edildiği sürüş modlarına sahip olması da güzel düşünülmüş detaylardan. Bu modlar sayesinde TSR-S 700 beygirlik bir otomobil olarak da kullanılabiliyor. Evet içimizi rahatlattı(!) öyle değil mi? Maksimumda 325 km/s hıza çıkabilen aracın toplamda 1.495 kilogram ağırlığında olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
Ana yemeğin ardından Zenvo TSR-S’in tatlı kısmında ise ilk başta bahsettiğimiz gibi gövde parçaları ve aerodinamik yapı var. Burada tabiri caiz ise kullandığı her çizgiye bir görev yükleyen marka mühendisleri, işe ön lipi değiştirerek başlamış. İlk karşılamayı gerçekleştiren bu bölüm tamponla birlikte alt gövdeye havayı yönlendirerek, ön ile arka arasındaki kuvvet dağıtımını iyileştirmek için tasarlandı. Buradan yönlendirilen havayı jantlar üzerinden arka tarafa doğru ileten sistem içerisinde en dikkat çeken fark difüzör ve aktif arka kanatla yaratılıyor. Difüzör burada önden gelen havanın dengeli bir şekilde dağılmasını sağlarken, arka lastiklerin soğutulmasını da yönetiyor. Altta tüm bunlar yaşanırken üst kısımda ise bizleri iki farklı dönme eksinini kullanan kanatın tanıtımı karşılıyor elbette. Zenvo’nun özellikle aracın viraj kabiliyetine çok ciddi katkı sağladığını söylediği bu kanat yüzde 30‘a kadar içe dönük yere basma kuvvetini yönetiyor. Tüm bu parçaları bir araya getirdiğimizde ise stabilite konusunda çok ciddi bir iddiaya sahip TSR-S ortaya çıkıyor. Fiyatıyla ilgili şimdilik net bir bilginin paylaşılmadığı model, koleksiyonerlerin ilgisini fazlasıyla üzerine çekecek.