Cenevre Otomobil Fuarı’nda sahne alacak olan Techrules Ren RS, Aston Martin Vulcan edasıyla pistlerin yeni üyesi olacak.
Hiper otomobil sınıfına yeni bir yorum getirerek geçtiğimiz yılın öne çıkan işlerinden birisine imza atan Çin merkezli Techrules’in, şubat ayı içerisinde ilk ipucu görselini paylaştığı yeni projesi ışıkların altında kendisini gösterdi. 2017’de tanıtılan Ren modeli üzerine geliştirilen RS versiyonunun gövde ve tasarım işlerinin Fabrizio ve Giorgetto Giugiaro tarafından üstlenilmesi işlerin çok daha ilginç hale gelmesindeki temel etmenler arasında. Dış tarafının yanı sıra kokpit bölümünde de tamamen pist odaklı değişimlerin yapıldığı araç, tek kişilik bir yarış otomobiline dönüştürüldü diyebiliriz. Jaguar’ın 2010 yılında Formula 1 ekiplerinden Williams ile birlikte geliştirdiği C-X75‘te kullanılan türbin motor teknolojisinin bir benzerinin kullanıldığı Techrules Ren RS, performans değerleriyle beklentileri boşa çıkartmadı.
Üzerinde dört tanesi arkada iki tanesiyse önde olmak üzere toplamda altı elektrik motorunu barındıran araçta, dizel türbin motoru menzil artırıcı olarak görev yapıyor. Tüm ünitelerin bir araya gelmesiyle 1.287 beygir güç ve 2.340 Nm torkluk bir güçle asfalta inen Ren RS, 0’dan 100’e üç saniyede erişebilirken maksimum 330 km/s hıza çıkabiliyor. Batarya kısmında 28,4 kWh‘lık lityum-iyon pakete yer veren markanın açıkladığı verilere göre 80 litrelik yakıtla 1.170 kilometrelik menzile erişmek mümkün. 858 beygir güç ve 1.560 Nm tork değerine sahip dört elektrik motorlu alt seviye versiyonuyla da satışa sunulacak olan Techrules Ren RS’in fiyatı Cenevre’de açıklanacak.