İkinci el otomobil pazarındaki kurumsal markalardan birisi olan Otomerkezi, 5 yıl boyunca elde edilen verilerden ilgi çekici detaylar paylaştı.
2020 yılını geride bırakmamızla birlikte, otomobil sektörüyle alakalı farklı kaynaklardan veriler gelmeye devam ediyor. Üreticilerin kademeli olarak satış ve teslimat adetlerini içeren kapsamlı raporlarının yanında, ikinci el otomobil pazarıyla ilgili de sektörün önemli kaynaklarından veriler geliyor. Pazarın kurumsal temsilcilerinden olan Otomerkezi de, geçtiğimiz süreçte yayınladığı tablolara bir yenisini ekledi. İçerisinde 5 yılın sonunda süzgeçten geçirilerek elde edilen verilerin de yer aldığı bu son raporda, kullanıcıların en çok hangi ayda araç değiştirdiği gibi ilgi çekici detaylar da yer alıyor.
2021’de bayi sayısını 40’a ulaştırmayı hedefleyen markanın CEO’su Muhammed Ali Karakaş, geçtiğimiz yıl her sıfır kilometre araca yaklaşık 11 ikinci el otobilin denk geldiğine, 2019 yılına göre sıfır araç pazarının yüzde 61,3 büyümesine karşılık ikinci el araç pazarının 2020 yılında yüzde 4,6 büyüme ile 8.2 milyona ulaştığına dikkat çekti. Yine ikinci el online araç pazarının yüzde 16 büyüyerek 2 milyonu aştığına, fakat ilanların önemli bölümünün satışa dönmediğine değinen Karakaş, son 5 yılda tüketicilerin en çok Mayıs ayında araç değiştirdiğini de dile getirdi.
Markanın başındaki isim “Fiyatlardaki manipülasyonlar, bilgi kirliliği, stokçular ve komisyoncular sebebiyle ortaya çıkan problemleri çözmek adına, sektörün kurumsallaşması ve yeniden yapılanması için 2021 yılında kurumsal ikinci el markaları olarak tek çatı altında toplanıp birlik halinde hareket edeceğiz. Bu yıl ikinci el online araç pazarının yine 2 milyon adede, toplam pazarın 9 milyona ulaşacağını öngörüyoruz.” ifadeleriyle beklentilerini de sıraladı.
Sektördeki alışkanlıkların artık değişmesi gerektiğini söyleyen Karakaş “Geride bıraktığımız yılda ikinci el araçlara olan ilgi, problemleri de beraberinde getirdi. Toplu halde fiyat yükselten gruplar, sahte ilanlar, sıfır kilometre araç stokçuları ya da son birkaç haftadır olduğu gibi fiyatların aşırı düşeceği algısı yaratarak toplumu beklentiye sokanlar, sektörün gelişmesinde büyük bir engel teşkil ediyor. İkinci elde bilgi kirliliği çok yüksek, kurumsallaşma çok düşük. 2020 yılında satışı yapılan 8,2 milyon aracın 3 milyonu kayıt dışı şekilde, sektör dışındaki yetkisiz kişiler tarafından gerçekleştirildi. Satılan her 100 araçtan sadece 5’i kurumsal anlayışla satılıyor. Acil kurumsallaşma ihtiyacı nedeniyle 2025 yılında pazarın yüzde 25’inin kurumsal markalar tarafından yönetileceğini öngörüyoruz. Yaşanan tüm problemleri çözmek adına, sektörün belirli standartlara kavuşarak kurumsallaşması ve yeniden yapılanması için kurumsal ikinci el markaları olarak tek çatı altında toplanıp birlik halinde hareket edeceğiz.” şeklinde konuştu.