Vadettiği performans ve bulunduğu sınıf dikkate alındığıda bir ilk niteliğindeki değerler DS 7 Crossback E-Tense ile kullanıcılara sunulacak.
PSA grubu altındaki yeniden dirilişini 2017 itibarıyla gerçekleştiren DS, kademeli olarak başarılı bir ivmelenmeye yakaladı. Premium sınıfta BMW, Audi ve Mercedes gibi markalarla zorlu bir rekabet içerisinde giren Fransız üretici farklılık arayan kullanıcıları hedefliyor. Bu süreçte DS 7 Crossback ile başlayan macera, kompakt sınıfta rekabete dahil olan DS 3 Crossback ile devam etti. Geçtiğimiz günlerde ailenin ufak üyesi için Türkiye’den de ön siparişleri kabul etmeye başlayan DS, 7 Crossback’in hibrit versiyonuyla da iddialı bir adım atmak istiyor. Eylül 2018’de tanıtımı gerçekleştirilen E-Tense adındaki bu versiyon, yeni nesil değerlendirme kriterlerinde elde ettiği değerlerle ortalığı biraz daha karıştıracak gibi görünüyor.
WLTP olarak bildiğimiz ve bir öncekine göre çok daha nitelikli ve zorlayıcı olan bu koşullarda, 100 kilometre için sadece 1,4 litre tüketim değerinin elde edildiğini resmi açıklamanın girişinde görebiliyoruz. Dört tekerlekten çekişli altyapıya sahip olan versiyonun 300 beygir güç ve 450 Nm tork gibi değerlere sahip olduğunu düşündüğümüzde, bu rakamın ne kadar etkileyici olduğunu çok daha net görmek mümkün. Saf elektrik modunda 58 kilometrelik menzil vadeden E-Tense, kilometre başına 31 gramlık karbon salınımıyla da takdiri hak ediyor. Şarj edilebilir hibrit özelliğiyle aracın bataryasını 0’dan yüzde 100’e 32A’lik şarj istasyonunda 1 saat 45 dakika içinde tamamen dolu hale getirmek de mümkün.
DS 7 Crossback