Genelde benzer görünümlü mağazalar açan Apple, özel konsepte sahip mağazalarla da karşımıza çıkıyor. Gösterişli mağazalarla daha fazla kullanıcıyı çekmeyi amaçlayan Apple’ın farklı konsepte sahip son mağazası Manhattan’da açıldı. 100 yaşındaki tarihi Manhattan bankasını Apple Store’a dönüştüren Cupertinolu şirket, bankanın genel hatlarını koruyarak müşterilere ilginç bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Ünlü Central Park‘ın yalnızca bir blok uzağında olan yeni mağaza geçtiğimiz günlerde Apple’ın online ve fiziki mağazalarından sorumlu olan Angela Ahrendts‘ın katılımıyla kapılarını açtı. Mimarinin genel anlamda aynı kaldığı yapıda bankanın kasası bile değerlendirildi. Dev kasanın içerisine giren kullanıcılar 10 bin doların üzerinde fiyata sahip olan Apple Watch Edition’ı deneyebiliyor, koltuklarda dinleniyor ve televizyon izleyebiliyor.
Mağaza tasarım olarak etkileyici görünse de çevre sakinleri durumdan pek hoşnut değil. Burada ikamet eden kişiler, diğer yerlere göre kısmen daha sessiz olan bölgenin Apple Store’un açılmasıyla birlikte yerini gürültülü bir ortama bırakacak olmasından endişe duyuyor. Müşteri trafiğini azaltmak ve çevredekilerle daha iyi geçinmek isteyen Apple’ın bu mağazanın çalışma saatlerini diğerlerine göre daha düşük tuttuğu görülüyor.
New apple store in the UES NYC. Great job! http://t.co/m0nBHvdt2H pic.twitter.com/mNYUaSzTn0
— Sean Thomas Stuart (@seantstuart) 13 Haziran 2015
#AppleStore #UES The Bank Vault pic.twitter.com/hpPAlqFyoZ
— Larry Kooper (@LarryKooper) 13 Haziran 2015