Rimac ismini belki hiç duymamış olabilirsiniz. Rimac markası yeni ürün yelpazesi ve teknik değerleri ile aklınızın bir köşesinde yer edinecek.
Rimac firmasının geçmişi yakın bir tarih olan 2009’a dayanıyor. Marka 2009 yılında Hırvatistan’ın Zagreb kentinde Mate Rimac tarafından elektrikli süperspor otomobil üretimi için kuruldu. Henüz elektrikli süperspor furyası yaygınlaşmamışken markanın bu yelpaze için ciddi yatırımlarda bulunarak ar-ge çalışmaları yaptığını görüyoruz. Markanın ilk olarak öne çıkmasının hikayesi de bir hayli ilginç. 1984 model BMW E30’un patlayan motorunun yerine kendi ürettikleri motoru entegre eden firma, ardından test yarışlarına katılıyor. Yarışların ardından araç ciddi süreler elde ederek yatırımcıların ve medyanın ilgisini çekiyor. Bu maceranın ardından kendi araçlarını üretmeye karar veren marka 2011 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk konsept araçlarını otomobil tutkunları ile buluşturuyor.
Tüm bu hikayenin ardından Rimac’in artık en önemli elektrik motorlu süperspor üreticilerinden biri haline geldiğinin kanıtı olarak Concept S şu anda karşımızda duruyor. 1.384 beygir güce sahip Concept S 1.800 Nm gibi gerçekten ciddi bir tork değeri ile 0’dan 100’e sadece 2,5 saniyede çıkabiliyor. Aracın maksimum sürati ise 355 km/s. Bu değerleri kafamızda daha net canlandırabilmek adına şöyle bir genel bakış yapabiliriz. Ferrari’nin en tepe modellerinden biri olan hibrit modeli LaFerrari 963 beygir gücünde. Aslına bakılırsa bu seviyeler için 0-100 değerleri artık standart haline geldi. 0-200 ve 0-300 değerlerini düşünelim. Evet kulağa korkunç gibi geliyor lakin bu araçlar ile bu değerlere çoğu modelin 0-100 saniyesinde erişiyor.
Concept One 0’dan 200’e sadece 5,6 saniye, 0’dan 300’e 13,1 saniyede ulaşıyor. Aracın tasarımında karbon fiber parçalar hakim. İç konsolda ise el yapımı olarak üretiliyor. Rimac Concept S’in elektrikli motoru ile 403 km menzile sahip olduğu da gelen bilgiler arasında. Tüm bu değerlere ve yakın zamandaki bu gelişime bakarsak Rimac markasının önümüzdeki günlerde daha çok duymamamız için hiçbir sebep yok.