Instagram platformda küçük bir değişikliğe giderek 18 yaşından küçükler için önemli bir düzenleme yapıyor. Kullanıcılar bazı gönderileri artık göremeyecek.
Günlük 500 milyonun üzerinde aktif kullanıcısıyla en popüler sosyal ağlardan biri olan Instagram bir süredir hayli tartışmalı olan platform içi reklamlarından birini durduramayınca bunun yerine algoritmaya başvurmaya karar verdi. “Fenomen pazarlamasıyla” öne çıkan bu tartışmalı reklamlar arasında zayıflatıcı ürünler, estetik ameliyat gibi tanıtımlar yer alıyor. Instagram’ın kendi reklam kuralları teknik olarak bu tarz reklamların yapılmasına izin vermiyor ancak yüksek profilli hesaplardan mikro influencerlara kadar uzanan bu yeni reklam zinciri platformun da yeni önlemler almasına sebep olmuş. Popüler platform artık 18 yaşından küçük kullanıcıların bu reklamları görmesini kısıtlayacak. Bazı durumlarda reklamların tamamen platformdan kaldırılabileceği de belirtiliyor.
Yenilenen kuralın hem Instagram hem de Facebook için geçerli olacağını da ekleyelim. Platformun bu yeni kuralı aslında “beğeni kaldırma” kararıyla da örtüşüyor. Instagram’ın topluluk kurallarının başındaki isim Emma Collins basın açıklamasında platformu herkes için pozitif bir yere dönüştürmek istediklerini kaydediyor. Kullanıcılar üzerindeki baskıyı azaltmak istediklerine de değiniyor. Başta Kardashian’lar ve Kylie Jenner olmak üzere ünlülerin de öne çıkardığı “hızlı kilo kaybına yönlendiren” ürünlerin reklamının yapılıyor olması ise uzun zamandır eleştiriliyor. Yeni kuralla beraber bu tarz ürünlerin fenomenler aracılığıyla reklamının yapılmasının da azalması bekleniyor. Şimdilik yeni kural gönderilerin kendisinde işleyecek gibi görünüyor. Aynı şekilde hikayelerde de benzer bir kısıtlama olup olmayacağı net değil.