Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtımı gerçekleştirilen 2018 Jeep Wrangler, özellikle gövde ve kullanışlılık açısından oldukça önemli geliştirmeler aldı.
Bir önceki geceden kurduğumuz alarmların eşliğinde uyandığımız yağmurlu sabahlardan birisinde, atmosfere uygun şekilde gelen en güzel haberlerden birisi yeni Wrangler’ın Los Angeles’ta sahne alışı oldu. Geçtiğimiz günlerde parça parça da olsa iç ve dış tasarımıyla ilgili önemli detayların paylaşıldığı 2018 model yıllı araç artık tüm çıplaklığıyla karşımızda. Görünen kadar görünmeyen bölümlerinde de önemli iyileştirmelerin yapıldığı Jeep Wrangler’ın motor kısmında 2.0 litrelik turbo motor seçeneğinin özelikle Türkiye’de potansiyel alıcıların fazlasıyla ilgisini çekeceğini belirtmek gerekiyor. İki ve dört çeker opsiyonlarına sahip olan modelin asfalt üzerindeki sürüş dinamiklerinin de artık çok daha tatminkar hale getirildiğini belirterek detaylara derin bir dalış yapalım.
75 yılı aşan tarihçesi ve genetiklerine bağlı tasarım yapısıyla kendine özgü kitlesini koruyan Wrangler’ın yeni versiyonunda temel noktayı ağırlık kazanımının oluşturıyor. Kaput ve kapılarının tamamı alüminyumdan yapılan modelde bunun etkisiyle yerini aldığı jenerasyondan 90 kilogram gibi ciddi bir ağırlık kazanımı elde edilmiş. Gövdenin diğer bölümlerinde güçlendirilmiş çelikten faydalanan geliştirme ekibi, burulma direnci konusunda da Wrangler’ı bir adım ileriye taşımayı başarmış. Gövdede en dikkat çeken bölümse tamamen sökülebilen kapı, tavan ve ön cam. Markanın imalat ve mühendislik ekiplerinin ekstra bir eforla tasarladığı parçaların araçtan çıkartılması artık çok daha kolay. Bir öncekine göre arka camı büyütülen ve ön camı 1,5 santim uzatılan Wrangler’da görüş açısı önemli oranda iyileştirilmiş. Jeep’in yeni tasarımı sayesinde söküm işlemi de iki temel noktadaki cıvatanın çıkartılmasıyla tamamlanabiliyor.
2018 Jeep Wrangler’ın kaputunun altında önceki modelde gördüğümüz örnekler de devam ediyor. 285 beygir güç ve 350 Nm tork üreten 3.6 litrelik V6 en çok tercih edilen ve devamlılığı sağlanan motor olarak ön planda devam ediyor. Turbo beslemeye sahip 2.0 litre dört silindirli motor ise sadece otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Buradaki teknik değerlere baktığımızda 268 beygir güç ve 400 Nm’lik tork gibi başarılı rakamlarla karşılaşıyoruz. Jeep 2018 model yılında 48V’luk hibrit sisteme de yer vermeyi es geçmemiş. Bu sistem aracın düşük hızlarda ve kalkışta performansına önemli destek sağlıyor.
Wrangler denildiğinde akla gelen ilk seçenek olan arazi kabiliyeti de her zaman olduğu gibi kusursuzluk üzerine kurulmuş. Düşük hızlardaki manevra kabiliyeti artırılan aracın Rubicon versiyonunda sunulan 33 inç‘lik arazi lastikleri ve yeni süspansiyonlar en önemli yardımcılardan bir tanesi. Wrangler’ın iki kapılı versiyonda 900 kilogram, dört kapılı versiyondaysa 1590 kilogram olan çekiş kapasitesindeyse herhangi bir değişim bulunmadığını da belirtmekte fayda var. Kör nokta uyarı, ön bölge çarpışma uyarı, otonom acil frenleme gibi teknolojik asistanların dahil edildiği 2018 Jeep Wrangler’ın fiyatları henüz açıklanmış değil.