Paris Otomobil Fuarı 2018 kapsamında sahneye çıkacaklar arasındaki yerini alan 2019 KIA Ceed GT, her noktasında bir seviye atlatılmış durumda.
2019 yılında altın çağını yaşama potansiyelini barındıran KIA Ceed ailesi bunun muhtemelen ciddi oranda zenginleştirilmiş versiyonlarına borçlu olacak. Paris Otomobil Fuarı’nda sevilen modeline yeni bir bakış açısı getirecek olan KIA, ProCeed ile birlikte Ceed GT‘yi de organizasyona getireceğini duyurdu. Ailenin ateşli hatcback karakteri barındıran üyesi konumunda olan otomobil bir önceki jenerasyonuna göre yerinde değişimler elde etmiş durumda. Daha çok teknik kısmındaki yenilikleriyle dikkatlerimizi çeken modelde opsiyon listesine ilk kez 7 ileri DCT şanzımanın yazılmış olması da potansiyel alıcılar için tercih sebebi niteliğini taşıyor. Standart olarak hala 6 ileri manuel vitesle gelen otomobilin kaputunun altındaysa 1,6 litrelik turbo benzinli makineyi görmeye devam edeceğiz. Tabi ki daha güçlü bir formda.
Şimdilik tüm performans rakamları paylaşılmayan 2019 KIA Ceed GT, yine de ana hatlarıyla bize fikir verebilecek detaylara sahip. 1,6 litrelik motorunun üzerinde yapılan değişimlerle birlikte artık 201 beygir güç ve 265 Nm torka sahip olan otomobilin 0’dan 100’e 8 saniyenin altında erişmesine kesin gözüyle bakılıyor. Çıkılabilecek maksimum sürat konusunda ise beklentilerin 230 km/s civarında yoğunlaştığını da söylemeden geçmeyelim. Altyapı elemanları konusunda da önemli revizyonların yapıldığı Ceed GT’de, artık daha iyi sürüş dinamikleri de bekleme hakkımız doğuyor. Revizyon kapsamında daha alçakta konumlandırılan süspansiyon sisteminin ön ve arka taraftaki yaylarında daha esnek bir yapı söz konusu. İşin içerisine elektronik stabilite kontrolü ve direksiyon tepkilerinin keskinliği girdiğinde ortaya daha keyifli sürüş vaadi çıkıyor. Standart olarak Michelin Pilot Sport 4 lastik setinin gelecek olması da güzel detaylardan.
Ceed GT’yi “ailevi” üyelerden ayıran tasarımsal farklılıklar kendisini hemen belli ediyor. Ön bölümde hava girişleri büyütülmüş daha sportif bir tamponla başlayan farklar, ızgara ve kırmızı şerit dokunuşlarıyla destekleniyor. 18 inç‘lik versiyona özel jant setiyle yanal bölümde varlığını hissettiğimiz GT logosu, arka tarafta tampon-difüzör-egzoz-spoiler bölümleriyle “mahşerin dört atlısını” tamamlıyor. Tabi ki kırmızı fren kaliperlerini de bu kapsamda atlamamak gerek. Çünkü bu aynı zamanda potansiyel alıcıların sonradan gidip renkli kaliper kapağı taktırmaya ihtiyaç duymayacağı anlamına geliyor. (!)