2014 ürün yerleştirme şampiyonu Apple oldu

09 Mart 2015 22:18


Teknoloji firmaları her yıl milyonlar harcayarak ürettikleri son teknoloji ürünlerini kullanıcıların beğenisine sunuyor. Ancak iş elbette bununla bitmiyor. O ürünlerin satılması için bir o kadar para da işin pazarlama kısmına gidiyor. TV reklamı, pano giydirmeleri ve belki de en etkili olanı ürün yerleştirme uygulamaları bunların başında geliyor.

Özellikle yabancı dizilerde ve sinema filmlerinde görmeye alışık olduğumuz Apple geçtiğimiz yıl liderliğe oturdu. Apple, 2014 yılı boyunca sinema filmlerinde kendini en çok gösteren isim olarak Brandcameo Ürün Yerleştirme Ödülü‘nün sahibi oldu. Şirket böylece 2010 ve 2011 yıllarında üst üste kazandığı ünvana iki yıl aradan sonra yeniden kavuşmuş oldu. Bu iki yıllık boşlukta söz konusu ödülü sırasıyla Mercedes-Benz ve Budweiser kazanmıştı.

İşin en ilginç kısmı ise Apple’ın ürün yerleştirmeye para ödemiyor oluşu. Buna rağmen Apple logosunun ekranlarda en çok boy gösteren marka olması büyük başarı. Apple bir nevi bedava reklam yaptırıyor diyebiliriz. Onların en güzel örneklerinden biri olan ve Mac bilgisayar veya iPhone değil, doğrudan Apple mağazasını gösteren Captain America: Winter Soldier filminin sahnesini hemen aşağıdan izleyebilirsiniz.

VİDEO

Paylaş