Veri depolama ve yönetimi alanının önde gelen firmalarından NetApp, 2014’ün en unutulmaz anlarına ışık tuttuğu raporunu yayınladı. Dünya Kupası’ndan Ice Bucket Challange videolarına kadar 2014’e damga vuran olaylara gelin bir de bu veriler ışığında bakalım.
Facebook kullanıcıları, ALS araştırmalarına destek vermek için 17 milyondan fazla “Ice Bucket Challenge” videosu paylaştı. Bu videolar 440 milyon insana ve 10 milyar görüntülemeye ulaştı.
2014 FIFA Dünya Kupası’nın son maçı (Almanya – Arjantin) ile ilgili dakikada 618 bin 725 tweet atıldı. Maç, Facebook’ta 280 milyon etkileşim yarattı.
NASA’nın Kepler Uydusu, 150 bin yıldızdan alınan veri sayesinde daha önce görülmemiş 715 yeni gezegen keşfetti. Böylece bilinen gezegenlerin sayısı yaklaşık 1.700’e ulaştı. Sochi’deki Kış Olimpiyat Oyunları, 120 bin saatlik televizyon ve dijital yayın meydana getirerek 4,1 milyar izleyiciye ulaştı.
Çin e-ticaret devi Alibaba yılda ortalama 11,3 milyar siparişe ve 231 milyon aktif tüketiciye ulaştı. Eylül ayında gerçekleştirdiği ilk halka arzda 21,8 milyar elde ederek ABD tarihindeki en büyük ilk halka arz işlemini gerçekleştirdi.
Ellen DeGeneres’in ünlülerle birlikte 86. Akademi Ödülleri’nde çektiği selfie, televizyon yayını henüz bitmeden 2 milyon kez retweet edildi. DeGeneres bu selfie’yle Twitter rekorlarını altüst etti.
Milyonlarca insanı çıldırtan mobil oyun Flappy Bird, yalnızca şubat ayında 100 ülkede 50 milyon yüklemeye ulaştı.
U2 “Invisible” single’ını Super Bowl XLVIII reklamında ücretsiz olarak sunduktan sonra şarkı, iTunes’da bir saat içinde 1 milyondan fazla yüklemeye ulaştı.