Geride bıraktığımız 2016’da en fazla aranan otomobil markaları ortaya çıktı. İçinde ülkemizin de yer aldığı sonuçlarda iki sürpriz marka kendine yer bulurken genel olarak uzak doğulu üreticilerin baskınlığı dikkat çekiyor.
Bir yılı geride bırakmanın en güzel yanlarından birisi nedir? Yeni umutlar, dilekler ve elbette dumanı tüten taze istatistikler… 2017’nin ilk ayını geride bırakmaya hazırlandığımız şu günlerde araştırma şirketleri 2016 yılının genel istatistiklerini de yayınlamaya devam ediyor. Markalar için fazlasıyla önem arz eden bu istatistiklikler bizleri bilgilendirirken üreticilerin yeni politikalarını belirleme konusunda dikkate aldığı önemli parametrelerden biri olarak kabul ediliyor.
Google kaynaklı olarak açıklanan araştırmada ülkemiz de dahil olmak üzere 2016 yılı içinde tüketicilerin en çok ilgi gösterdiği markaların hangileri olduğunu net bir şekilde görmek mümkün. Haritaya bakıp kısa bir değerlendirme yaptığımızda Toyota, Hyundai ve Honda olmak üzere uzak doğu merkezli markaların ağırlıkta olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Haritanın genel anlamdaki hakimi ise her kıtada neredeyse çoğunluğu ele geçiren Toyota oluyor. Yine bu istatistiklere göre ülkemizde 2016 yılında en çok Renault‘nun arandığını görüyoruz. BMW ve Mercedes gibi Alman devleri ise daha çok Avrupa’da varlık gösterirken İtalya’da FIAT, İsveç’te Volvo liderliği elinde bulunduruyor. Yayınladan listede dikkat çeken ise Suzuki ve Bugatti‘nin en çok arananlarda kendine yer bulması oluyor.