İlk olarak 2015’te karşımıza çıkan Ford GT, 2017 yılından itibaren sunacağı sürüş modlarıyla sürüş deneyimini yeni bir boyuta taşıyor.
50 yıllık bir geçmişe ve LeMans şampiyonu bir jenerasyona sahip olan Ford GT, yeni haliyle ilk kez karşımıza 2015 yılında çıkmıştı. Aradan geçen iki yılın ardından, 2017 yılı itibarıyla en yetenekli haline kavuşacak olan GT, Ford tarafından eklenen yeni sürüş modlarıyla sahibine adeta yeni bir sürüş senaryosu sunacak. Ford’un ürettiği güç/ağırlık oranı en iyi otomobillerden biri olarak nitelendirdiği GT’nin altyapısında karbon fiber ve alüminyum komponentler yer alıyor. GT’nin yarışçı ruhundan esinlenerek geliştirilmiş pushrod süspansiyonlara ek olarak akıllı cihazlar için de geliştirme yapan Gorilla Glass ürettiği ön cam yer alıyor.
Toplamda 600 beygir güç üreten 3.5 litrelik twinTurbo EcoBoost V6 motora sahip olan GT, 2017 yılı itibarıyla beş adet sürüş modunu beraberinde getiriyor. Halihazırda fazlasıyla yüksek olan sürüş deneyimini aracın sürüş karakteristiğini tamamen değiştecek şekilde etki eden modlarla birlikte GT kullanıcılarını yeni bir tecrübe bekliyor. Comfort modu dahilinde ayarlabilir seçeneklerden biri olan “Islak” modu GT’nin süspansiyon karakteristiğini daha yumuşak, gaz tepkilerini daha “tembel” ve çekiş kontrol sistemlerinin tam performansta çalıştığı bir mod olarak karşımıza çıkıyor. “Normal” modda ise süspansiyon ve sürüş karakterinde benzer dinamikleri sunan GT’nin bu modunda gaz tepkisi, vites geçişi, çekiş ve stabilite kontrol sistemleri standart modda işleyişini sürdürüyor.
2017 Ford GT’de işleri tamamen değiştiren ve eğlencenin fitilini ateşleyen seçenekler ise “Sport” moduyla başlıyor. Diğer otomobillerde de olduğunu gibi Ford GT’nin sportif modunda da süspansiyonlar daha sert bir karaktere bürünürken otomobil dahilinde istenilen bütün tepkilerin anında verilmesi adına motor ve vitesler daha aktif bir yapıya bürünüyor. Söz konusu Ford GT olunca daha fazlasını arayanlar için Ford bu arayışı cevapsız bırakmayarak McLaren P1‘de de bulunan “Pist” modunu sunuyor. Bu modla birlikte artık sürüş karakteriyle birlikte araç dahilinde rakamsal değişimler olduğunu görüyoruz. Pist modunda 50 mm alçalan GT, hidrolik arka kanadıyla birlikte erişeceği yüksek hızlara çok daha aerodinamik bir şekilde cevap verebiliyor. 2017 GT dahilinde sunulan son sürüş moduna Ford “Vmax” adını veriyor. Ford ürün geliştirme müdürü Raj Nair bu modun saatte 320 km‘nin üzerinde kullanılabilir duruma geldiğinin bilgisini veriyor.