Scion markası öldü. Yanına FR-S de dahil birçok uzantıyı da alarak tarihin tozlu asfaltlarına gömülmeye yüz tuttu. Neyse ki Toyota, Scion’dan arındırdığı uzantıları korumaya devam ediyor. Scion FR-S artık Toyota 86 olarak anılıyor. Ancak yapılan değişiklikler bununla sınırlı değil.
Japon üreticinin Amerika pazarını hedefleyen alt kuruluşu Scion’un kapanmasıyla birlikte birçok model Toyota markası altında satılmaya devam ediyor. Tıpkı ailenin yarışsever üyesi Toyota 86 gibi. Toyota, geçtiğimiz ocak ayında piste ve yalnızca Japonya’ya özel geliştirdiği spor otomobilini bu kez uluslararası yollara çıkarmaya hazırlanıyor. 2017 model Toyota 86 da en az yarışçı kardeşi kadar iddialı. Hala turbo beslemeden mahrum olan 2,0 litre hacimli Boxer blok, 205 beygir güç ve 210 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla desteklenmeye devam eden otomobil, yarış kitiyle birlikte “ek performans” donanımları sunuyor.
Dış görünümündeki en büyük değişikliği ön tamponunda barındıran Toyota 86, her an önündekini ısırmaya hazır bir ağız gibi görünen geniş bir ön panjura sahip. LED farlara ve stoplara kavuşan otomobilin iç mekanında ise ayırt edici bir değişim bulunmuyor. Bu yılın sonbahar aylarında piyasaya çıkacak olan Toyota 86, önümüzdeki hafta New York otomobil fuarında sergilenecek.