Renault’nun Megane ailesinin en son üyesi Sport Tourer’in özellikleri resmiyet kazandı.
Renault’un hatchback gövde tipiyle dönüşümünü başlattığı yeni nesil Megane ailesi, Ekim ayının başında Sedan formuyla karşımıza çıkmıştı. Renault’un Clio ile birlikte amiral gemisi nitelinde olan modeli Megane, dönüşümünü Sport Tourer tasarımıyla günümüz itibariyle resmi olarak tamamlamış oldu. Geçtiğimiz süreçte test sırasında kamuflajlı şekilde yaklanan Megane Sport Tourer, Renault’nun yeni nesil tasarım dilinin son üyesi olarak karşımızda.
Otomobil üreticilerinin genellikle hatchback üzerinden şekillendirdiği binek araç versiyonları tasarım hatlarındaki çekiciliği kaybederek karşımıza çıkıyor. Lakin Renault bu konuda var olan genel kanının üzerinde bir tasarım uyarlaması yaparak Megane Sport Tourer’de hiçte fena sayılmayacak bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Hatchback ve Sedan modellerinde de yer alan LED teknolojisine sahip ön ve arka farlar diğer modellerde olduğu gibi Sport Tourer’i sınıfında bir adım ileri taşıyabilecek tasarım elemanı olarak karşımıza çıkıyor. Donanım seviyelerine göre değişiklik gösteren tampon kitleri ve jantlar, genel görüntünün bütünselliğini sağlayan ve dikkat çeken donanımlar arasında. Megane Sport Tourer’in sınıfının gerekliliği olarak tavanında yer alan kitler bisiklet ve türevi eşyaların taşınabilmesi için geçtiğimiz versiyonlarda da olduğu gibi kullanıcılara yardımcı oluyor.
2017 Megane Sport Tourer‘in iç tasarımına girdiğimizde, yine hatchback ve sedan modellerinde de karşılaştığımız ve yine donanım seçeneğine göre çeşitlilik gösteren kokpit ve konsolla karşılaşıyoruz. Yeni Megane Sedan’ın içerisinde de yer alan 7 inç‘lik TFT renkli dijital ekranı ve 8,7 inç‘lik multimedya tablet ekranı Sport Tourer’de de görmek mümkün. Bu ekranlarla birlikte zengin donanım seçeneği bulunan modelde, R-LINK 2, Multi-Sense, Head-up Display, eller serbest park sistemi, aktif acil fren destek sistemi, şerit takip sistemi ve diğer üst segment otomobillerde yer alan konfor ve sürüşe yardımcı birçok teknolojik donanım ailenin diğer modellerinde de sunulduğu gibi Sport Tourer’de de karşımıza çıkıyor.
2017 Megane Sport Tourer’in çoğu kişi için ve haliyle sınıfındaki tercih edilebilirliğine doğrudan etki edebilecek değeriyse bagaj hacmi. Bu konuda Megane Sport Tourer’in sınıfının en iyisi olduğunu söylemek zor lakin ihtiyaçları karşılayabilecek bir değeri de sunduğunu belirtelim. Megane hatchback modelinde var olan 384 ve sedan versiyonunda sunulan 503 litrelik hacimlere ek olarak Sport Tourer’in hacminin 521 litre olduğunu görüyoruz. Bu segmentte en büyük rakiplerinden biri olan Seat Leon ST‘nin 587 litre bagaj hacmine sahip olduğunu düşünürsek Megane Sport Tourer biraz geride kalıyor diyebiliriz.
2017 Megane Sport Tourer’de beklenildiği üzere ailenin diğer üyelerindeki motor seçenekleri yer alıyor. Benzinli motor seçeneklerinde 115 beygir ve 156 nm tork değerindeki 1.6 litre’lik, 130 beygir güç ve 205 nm tork üreten 1.2 turbo motorlar yer alıyor. Dizel ayağında ise 130 beygir güç ve 320 nm tork üreten (sadece manuel), 110 beygir ve 260 nm tork (7 ileri otomatik şanzıman ile 250 nm) üreten ve 90 beygir güç 220 nm tork üreten motor seçeneklerini ülkemizde Sport Tourer gövdesinde de görmemiz mümkün.
Bunlarla birlikte Renault, 2017 Megane Sport Tourer’in dört tekerlekten direksiyon kontrolüne sahip ilk C segment otomobil olacağını açıkladı. Renault’nun 4CONTROL adını verdiği sistem, yüksek hızlarda aracın daha iyi şekilde yere oturmasını ve güvenliğini artırırken düşük hızlardaki manevra kabiliyetine yeni bir standart getiriyor. Renault, ileriki süreçte motor sporları ekibinin 300 beygirin üzerinde güce sahip Sport Tourer modelinin de sunulabileceğinin sinyallerini düzenlenen etkinlikte verdi. 2017 Megane Sport Tourer, İngiltere’de 18.550 poundluk başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak. Renault Megane Sedan’ın ülkemizde 62.600 türk lirasından başlayan fiyatlarla satışa sunulduğunu baz alarak, Sport Tourer’in bu aralıkta bir fiyata sahip olması muhtemel bir seçenek olarak karşımızda duruyor.