İlk olarak 2018 Dacia Duster üzerinden sunulmaya başlanacağını öğrendiğimiz iyileştirilmiş dizel motor, kısa vadede dağılım gösterecek.
Dacia Duster ile ilgili hemen her platformda ön olana çıkartılan nokta fiyat/performans eğrisinde gerçekten kullanıcılara başarılı şeyler vermesi. Markanın bizzat kendi verileriyle de desteklediği satış rakamlarında artışın altında yatan temel sebeplerin başında da bu geliyor. Artık pek de kısa olarak nitelendiremeyeceğimiz bir süredir Türkiye pazarında satışa sunulan 2018 model yıllı makyajlı versiyon da, ilk andan itibaren meraklılarının radarına girdi ve kendisini artık yollarda görmeye başladık. Geçtiğimiz günlerde VAN versiyonu da tanıtılan yeni Duster’ı satın alanlara ise kısmen üzülebilecekleri bir haberimiz var. Bunun sebebiyse üzerinde geliştirmeler yapılmış “Blue dCi” dizel motor seçeneğinin yolda olması. 1,5 litrelik seçenek üzerinde yapılan değişimler üzerinde şekillenecek olan bu güncel motor karbon salınımı açısından da bir adım ileride.
Halihazırda 90 ve 110 beygirlik güç değerleriyle satın alınabilen 1,5 litrelik motorda güç bazında yapılan iyileştirme her iki seçenekte de 5 beygir olarak tabloya yansıyor. Tork kısmında nispeten daha fazla hissedilen değişimle birlikte gelen 30 Nm ile birlikte artık 240 ve 260 Nm‘lik seviyelere erişildiğini görüyoruz. Performans değerlerine de yansıyan iyileştirmede 0-100’ün 13,8’den 12,6’ya çekilmesi ve maksimum sürat kısmındaysa 180 km/s‘e kadar çıkılması söz konusu. Ortalama tüketim bazında 4,4 – 4,5 litre aralığında gezmeye devam eden bu ünitenin önümüzdeki günlerde diğer Dacia modellerine de getirilmesi planlanıyor.
Dacia Duster çarpışma testi