reklamı kapat

POPÜLER

2018 Instagram trendleri

Instagram kullanıcılarının uygulamadaki hareketlerine göre belirlenen 2018’in Instagram trendlerini bir araya getirdik.

Sosyal ağ platformları içerisinde akıllı telefon uygulamasıyla en çok yenilik(!) getiren uygulama, Instagram. Bu çeşitliliğin arkasında ise geliştiricilerin yaklaşık 800 milyon Instagram kullanıcısının uygulamada daha çok zaman geçirmelerini sağlamak istemelerinden kaynaklanıyor. Genellikle 18-29 yaş aralığına hitap eden platform, gençlerin kendilerine rol model olarak seçebileceği bir çok ünlünün hesabını da bünyesinde barındırıyor. Bu denli popüler bir sosyal mecrada her sene trendlerin oluşması ise şaşırtıcı değil. Genellikle uygulamanın imkanları doğrultusunda kullanıcıların uygulama içerisindeki hareketleriyle belirlenen trendler, uygulama içerisinde daha çok etkileşimin kapılarını açıyor. Eğer siz de bu senenin yeni Instagram trendlerini merak ediyorsanız, onlara başlıklar halinde aşağıdan ulaşabilirsiniz.

1 – Tap to Edit (Düzenlemek İçin Bas)

Instagram estetiğine sahip bir hesap yaratmak, çok kısa sürede gerçekleşmiyor. Kullanıcıların profillerinin geneline yaymak istediği harmoniyi sağlayan efektlerle doldurdukları fotoğraflar, zaman içinde kendi estetiklerinin birer imzası halini alıyor. Fakat her fotoğrafın kendiliğinden filtreli çekilmesi ise çok nadir yaşanan bir olay. Instagram estetiğine uymak için fotoğrafların bir dizi filtre işlemlerinden geçmesi gerekiyor. Bunu bilen Instagram kullanıcıları, hikayelerine fotoğraflarının filtresiz halleri ile filtreki son hallerini sırasıyla koyarak kullanıcılarıyla etkileşime geçiyor. “Tap to Edit” mottosu altında sunulan hikayelerdeki fotoğraflar tek tıkla gerçekleşen hikaye geçişleriyle sanki sihirli bir şekilde filtreli hale bürünüyor.

2 – Hikaye ve gönderileri birlikte kullanmak

Instagram’ın Snapchat’ten “ilham alarak” iki sene önce kullanıma sunduğu hikayeler (stories) özelliği, şüphesiz platformun günümüz popülerliğine ulaşmasında altın bir basamak oldu. Öyle ki artık neredeyse her uygulamada kendine has bir “hikayeler” özelliği bulmak mümkün. Instagram’ın son zamanlarda kazandığı gönderileri hikayelere ekleme özelliği sayesinde kullanıcılar, zaman tünelini kirletmeden beğendikleri gönderileri paylaşabiliyor. Instagram’da onaylı kullanıcı statüsü kazanan hesaplar ise hikayelerine link ekleyerek kullanıcıları istedikleri internet sitelerine yönlendirebiliyor. Bu senenin trendi olarak yeni gönderi açıklamasına “daha fazla bilgi için hikayemdeki linke tıklayın” veya hikayeye paylaşılan son gönderi eklenerek “daha fazla bilgi için gönderideki etikete tıklayın” işlemleri sonucunda takipçilerle etkileşime geçmek çok daha çeşitli bir hal aldı. Bu sayede artık kullanıcıların dikkati ilgili profillere daha çok çekilebiliyor.

3 – Retro takılmak

Belki de popülerliğini hiçbir zaman kaybetmeyecek olan retro modasına uymak, bu sene de bir Instagram trendi. HUJI Cam ( ⤓ iOS | ⤓ Android) gibi retro filtreler sunan uygulamalarla düzenlenmiş fotoğraflar yollamak, sizin bu seneki Instagram trendlerini takip ettiğinizi gösteriyor. Aynı şekilde 8mm ( ⤓ iOS) gibi retro videolar çekmenizi sağlayan uygulamalar da videolarınızın şık ama retro gözükmesi için ihtiyacınız olan araçlar arasında yer alıyor.

4 – Alışveriş gönderileri

Henüz yalnızca Amerika, Kanada, Brezilya, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Avustralya’da kullanıma sunulan gönderilere ürün fiyatları ekleme özelliği sayesinde sayfalar, uygulama içerisinden kullanıcılara ürün satabiliyor. Aylık yaklaşık 500 milyonun üzerinde aktif kullanıcı ve bir milyonun üzerinde reklam verene ev sahipliği yapan platformun bu verilerine bakılırsa bu özellik, yakında çok daha fazla ülkeye gelecek gibi gözüküyor.

5- Sıkça Sorulan Sorular (SSS – FAQ)

Özellikle alışveriş sitelerinde fakat bunun yanı sıra çoğu internet sitesinde bir SSS bölümü bulunuyor. Genelde kullanıcıların en sık sormaya niyetlendiği soruların cevaplarının verildiği bu sayfalarda kullanıcılara kolaylık sağlamak amaçlanıyor. Artık çoğu sayfanın internet sitesinin de Instagram hesapları olduğu düşünülürse bu soruna bir çözüm getirmek için sayfalar, özel mesaj kutularına gelen soruları yanıtlayarak cevaplanmış hallerini hikayelerine ekliyor. Ayrıca kendilerince hazırlanmış bir SSS hikaye serisini profillerine sabitleyerek kullanıcıların sorulmuş soruların cevaplanmasını beklerken harcadıkları zamanın önüne geçiliyor.

6 – Emojili anketler

Instagram’ın aldığı son yeniliklerden biri olan emojili anketler, normal anketlere oranla hem daha eğlenceli hem daha akıllı. Kullanıcıların hikayelerine istedikleri emojiyi seçerek ekledikleri anketteki kaydırıcı, beğeni derecesine göre ayarlanabiliyor. Oylarını kullananlar ise oy kullandıktan sonra ortalama beğeni seviyesini görebiliyor.

7- GIF’ler

Bu senenin başında Instagram ve popüler gif sitesi GIPHY iş birliğiyle başlayan bu çılgınlığın bir trend halini alması aslında çok da sürmemişti. Hikayeleri renklendirmenin en eğlenceli yolu olan gifler sayesinde hikayelere heyecan katabilmek artık çok kolay. Instagram’a özel ve neredeyse her moda uygun arka plansız karakter gifleri, kullanıcıların Instagram hikayelerini neden bu kadar sevdiğinin oldukça net bir kanıtı.

8 – “Takip Edilmesi Gereken Hesaplar” serisi

Etiketin cuma günleri popüleşmesi sebebiyle ismi “Follow Friday” (Cuma Takipleşmesi) olan bu trend, kullanıcıların takip etmekten zevk aldıkları ve başkalarının da takip etmelerini istedikleri hesapları her hafta hikayelerinde bir seri olarak paylaşması olarak biliniyor. Fakat hesaplar seçilirken dikkatli olunması gerekiyor aksi takdirde 10 serilik hikayenizi 5’te izlemeyi bırakan kullanıcılarla karşılaşabilirsiniz.

9 – Kendinizi her halinizle sevmek (ve bunu belli etmek)

Herhalde bu senekiler arasında en anlamlısı olan son trend, kendinizi sevdiğinizi ve bunu yaparken Instagram estetiğinize uymamaktan korkmadığınızı belli eden gönderileri profilinizde paylaşmak anlamına geliyor. Genellikle sağlıklı aktiviteler, meditasyon, yoga, kişisel bakımla haşır neşir olurken çekilen fotoğrafları ya da sadece doğal olarak kendinizi paylaştığınız bu gönderiler, bu senenin başka bir trendi. Efektsiz bir fotoğraf ve altına uzun bir açıklama şeklinde kendini gösteren bu tarz gönderileri en çok sürekli göz önünde olan ünlüler veya Instagram fenomenleri yolluyor. Fakat kim olursanız olun, kendini sevmek herkese yakışıyor.