Nissan Qashqai’nin kapılarını açıp içerisine girdiğimiz andan itibarense artık fark yaratan ve göze çarpan bölgeleri paylaşma zamanımız da geliyor. Araç Türkiye’de Visia, Tekna, Sky Pack, Design Pack ve Platinium Premium Pack olmak üzere beş farklı donanım seviyesinde kullanıcılara sunuluyor. Bizim dört gün boyunca haşır neşir olma fırsatı yakaladığımız versiyon ise halk arasında “gırtlak” olarak nitelendirilen en üst nokta yani Platinium Premium Pack. Tahmin edilebileceği üzere bu donanım Nissan’ın bu model yılı için Qashqai’yi en güçlü silahlarla kuşandırdığı nokta. İçerisine oturduğunuz anda saran Nappa deri koltuklarla hissiyat olarak sizi olumlu yönde kendine çeken araçta tamamen yenilenen direksiyon da hem görünüm hem de kullanışlılık açısından keyif veriyor.
Her otomobilde olduğu gibi burada da kullanıcı olarak en çok muhattap olduğunuz yerler genel itibarıyla konsol ve sürücü ekranı. Qashqai’de ne yenilik var diyerek direksiyon başına oturanların büyük bir bölümünü bu noktada biraz üzecek bir tablonun söz konusu olduğunu söyleyebiliriz. Merkezde yer alan multimedya ekranda değişim niteliğinde bir güncelleme yapmayan Nissan, karşımıza Apple CarPlay ve Android Auto desteğini maalesef getirmemiş. Bu da multimedya açısından Qashqai’yi bir adım geriye götürüyor. Çözünürlük konusunda da ortalama sevilerde seyreden ekranın dokunmatik geri bildirimi sorunsuz çalışıyor.
Direksiyonun arkasında yer alan sürücü ekranı için de benzer şeyleri söyleyebiliriz. Burada da yeterli ama sınıfının lideri konumundaki bir modele yakışmayan bir ekran var. Bu noktada eksikliğini hissettiğiniz diğer şeylerse konsolun merkezinde USB girişinin ve arka taraftaki yolcular için ek bir havalandırma çıkışının olmaması. Nissan burada sadece kolçak bölümünün içerisinde bir adet USB bağlantısına yer vererek beklentilerin gerisinde kalıyor. Madalyonun diğer yüzündeyse bu makyajda ciddi bir değişim almayan Qashqai’nin önümüzdeki yıl devrimsel şekilde değişerek tüm açıklarını kapatacağına olan inancımız var.