2018 Nissan Qashqai incelemesi [1.2 litre benzinli]
NE KADAR KULLANIRSIN?
Biraz ondan biraz bundan şeklinde değişimlerle harmanlanan Qasqai’nin belki de üzerinde durulması gereken en önemli parçası ProPilot kapsamında gelen park asistan desteği. Nissan’ın yurt dışında ciddi seviyelere getirdiği sistem şimdilik Türkiye’de “aracı şuraya park eder misin?” noktasında destek sağlıyor. Otonom sürüşün kendini artık somut olarak da hissettirdiği bu özelliği kullanmak içinse bir süre alıştırma yapmak gerekiyor diyebilirim. Gaz ve fren hareketlerinin kullanıcı tarafından yapılması gerektiren yapı içerisinde sadece direksiyon manevraları aracın kendisi tarafından kontrol ediliyor. Bir yere park etmek istediğinizde ilk yapmanız gereken şey parkın yapılacağı tarafı sinyal üzerinden sisteme işaret etmek.
360 derece kamera, sonar, radar ve sensörlerin birlikteliğiyle yapılan analizin ve taraf seçiminin ardından multimedya ekran üzerinden yatay mı yoksa dikey yönde mi park edeceğinizi seçmeniz gerekiyor. Bu adımı da geride bıraktıktan sonra sistem size ileriye ve geriye gitmeniz gereken noktayı söylüyor ve manevraları sorunsuz şekilde yaparak aracı istenilen yere park ediyor. Yoğun yağmurlu havalarda bile başarılı şekilde tepkilerimize cevap veren akıllı park asistan desteği, işlem süresinden ötürü arkanızda yola devam etmek için bekleyen bir araç varken yapmak biraz zor. Bu özelliğin “otomobili aldıracak sebepler” listesinde yer alıp almayacağıysa tamamen kullanıcıların tercihine kalmış bir durum. Park asistanın yanı sıra akıllı çarpışma önleme, akıllı arka çapraz trafik uyarısı, akıllı yorgunluk algılama, kör nokta uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici gibi teknolojik destekler araçla olan güven bağınızı pekiştiren parçalar arasında.