2018 Nissan Qashqai incelemesi [1.2 litre benzinli]
MANUEL’DE DEVAM ETSEK DAHA İYİ OLUR
Güçlendirilen kimlik ve teknolojik parçaların ardından Nissan Qashqai’nin 1.2 litrelik motorla neler vadettiği noktası da kullanıcı deneyiminin temel taşını oluşturuyor. 115 beygir güç ve 165 Nm tork üreten bu motorun performansıyla ilgili konuşmadan evvel amacını ön planda tutmak gerekiyor. Aksi taktirde varılacak sonuçların yanlış yorumlanmasının önüne geçmek hiçte kolay olmaz.
Düşük hacimli turbo motor furyasının en büyük nimetlerinden birisi Türkiye’de yaşanıyor. Herkesin de bildiği gibi hacimler üzerinden ödenen vergiler göz önüne alındığında kullanıcıların otomobillere ulaşabilirliğini artıran bu motorlardan birisi de geçtiğimiz model yılıyla birlikte Qashqai’ye geldi. Burada kalın şekilde altı çizilmesi gereken nokta, bu motorun kullanıldığı Qashqai’yi tercih edenler daha çok ekonomi ve konforlu sürüş odaklı profilde olması gerektiği. Zaten motorun size verdiği mesaj ve tepkiler de birebir bu yönde.
Teknik değerlere baktığımızda Qashqai’nin ortalamada 1.350 kilogramlık bir kompak SUV olduğunu görüyoruz. Bu değer C sınıfını binek otomobillerle benzerlik gösteriyor. Aracın burada fark yaratan tarafı yerden daha yüksek oluşundan ötürü maruz kaldığı rüzgar direnci ki tüketime etki eden önemli parçalardan birisi de bu. Kullanıcıların akıllarındaki temel soru böylesine bir otomobilde güç ünitesinin ne derece başarılı olduğu yönünde. Motorun limitlerini keşfettikten sonra Qashqai ile rahatlıkla başa çıkabildiğine şahit oluyorsunuz. Aracı 0’dan 100’e 10,5 saniye civarlarında çıkartan bu ünite zaten ilk andan itibaren size bunu hissettiriyor. Performansta altı çizilmesi gereken nokta ara hızlanma kısmında. Belirli hızlarda seyrederken hızlanmak için gaza sonuna kadar bastığınızda aldığınız tepki çok daha seri değil. Tam bu aşamadan itibaren diğer temel etmen olan şanzıman devreye giriyor.
Yedi ileri değerli olan X-Tronic şanzımanla ilgiliyse özellikle belirtilmesi gereken noktalar var. Öncelikle bu şanzımanı kendi kendine bıraktığınızda fazla devirli oluşuna şahit oluyorsunuz. Yüzde 90‘a yakınını şehir içi trafiğinde geçirdiğimiz 250 kilometrelik yolculuğumuzda şanzımanın bu yüksek devirli karakterinden ötürü tüketim ortalaması 12,5-13,5lt/100km aralığında seyretti. Şanzımanı manuel moda alıp geçişleri kendimize yaptığımızda ise şehir içerisinde 1,5 litreye varan tasarruf sağlayabildiğimiz gördük. Açık bir yolda 100-120 km/s hızlarda gidildiğinde ise genel tüketimde gözle görülür bir düşüş yaşanıyor. Bu aşamada bilgi ekranına yansıyan en düşük değer 10,3 litre civarlarında oldu ve mesafe arttıkça düşüşün devamlılığına da şahit olduk. Bahsetmekte olduğumuz tüm parçaları bir araya getirdiğimizde potansiyel alıcılar için söylenmesi gereken yegane şey, bu motor/vites kombinasyonuyla Qashqai’nin tam bir yedinci vites yani uzun yol otomobili olduğu yönünde.