20.000 üzerinde 2019 Mazda 3 örneğini etkileyecek olan geri çağırma, Amerika pazarındaki kullanıcıları şaşırtacak bir nitelikte.
Yeni jenerasyonuyla ilk kez geride bıraktığımız kasım ayında karşımıza çıkan 2019 Mazda 3, geçirdiği evrimle sınıfının en iddialı tasarımına sahip otomobili haline geldi. Kullanıcı cephesinde de karşılık bulan ve özellikle Amerika pazarında kısa sürede ilgi gören otomobil tabi ki kusursuz da değil. Dış basında yapılan testleri üzerinden sürüş dinamikleri için bazı eleştirilerin var olduğu yeni 3, şu günlerde ise ilginç olduğu kadar can sıkıcı bir süreçle gündemde. Amerika merkezli olarak yapılan açıklamada yaklaşık 25.000 adedi bulan geniş çaplı bir geri çağırmanın kullanıcıları beklediğini görüyoruz. Gerekçe ise fazlasıyla akılda kalıcı.
Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği İdaresi kaynaklarına da yansıyan duyuruda Mazda 3 için montaj hattında kaynaklanan probleme vurgu yapılıyor. Bu hata ise araçların yolda seyrettiği anlarda jantların birden bire yerinden çıkmasına neden olabiliyor. Mazda cephesinde de karşılık bulan üretim hatasının en kısa sürede telafi edileceğine vurgu yapılıyor. Nisan 2019‘a kadar üretilen modelleri kapsayacak olan geri çağırma sürecinde tüm araç sahiplerine posta yoluyla mesaj gönderilerek, ücretsiz onarım için en yakın Mazda bayisine götürmeleri istenecek. Japon üretici bununla birlikte tamiri kendi imkanlarıyla gerçekleştirmek isteyen kullanıcıları da uyardı. Probleme sebebiyet veren somunların sadece anahtarla sıkılarak tamir edilemeyeceği ve bunun başka sorunlara neden olacağı da uyarılar arasında. Henüz herhangi bir kullanıcının jant düşmesi veya tekerlek üzerinden bir hata raporu göndermediğini de belirtmeden geçmeyelim.
2019 Mazda 3