2020 BMW X5 ve X6 üzerinden aileye dahil edilen son hibrit opsiyonlar, başlangıç jeneratörlü sistemin etkilerini net şekilde ortaya koyuyor.
Ürün gamının elektrikleştirilmesi konusunda hibrit adımlarını hızlı şekilde atmaya devam eden BMW, iX3 ve i4 ile de tam elektrik gücünün hazırlığı içerisinde. Şarj edilebilir ve başlangıç jeneratörü odaklı versiyonlarla kullanıcılara hibrit deneyimini sunan marka, benzinlinin yanında dizel için de sunulan bu seçenekler arasında 2020 model yılıyla birlikte X5 ve X6 da dahil oluyor. 2020 BMW X5 xDrive40d ve X6 xDrive40d modelleri üzerinden ürün gamına dahil edilen versiyonlar beraberinde performans ve ekonomi bazında dikkat çekici iyileştirmeler getiriyor.
Her iki modelde de 3.0 litrelik dizel motorunu sunan BMW, rakamsal performans noktasında da aynı seviyeyi sunma dizilimini devam ettiriyor. 335 beygir güç ve 700 Nm torkla hizmet edecek olan altı silindirlilik bu makine sekiz ileride otomatik şanzımanla kombin ediliyor. Hibrit teknoloji odağında 48V’luk sisteme yer veren BMW, bu sayede motorda ekstra 11 beygirlik ek bir güç elde ettiğini söylüyor. Turbo gecikmesini de mümkün olan en az seviyeye çeken sistem sayesinde her iki modelin 0’dan 100’e hızlanmasını 5,5 saniyede tamamlayabiliyor. Söz konusu X5 ve X6 olduğu için bu rakamların gayet tatminkar olduğunu belirmeden geçmeyelim. İşin elbette ki ekonomi noktası da var. Açıklanan rakamlara baktığımızda X5’in 100 kilometrede ortalama 5,9 litre ile 6,4 litre aralığında tüketim yaptığını görüyoruz. Aynı koşullarda X6 için açıklanan bu rakam ise 5,8 ile 6,2 litre aralığında. Modellerin satış süreciyle ilgili detaylar kısa süre içerisinde netlik kazanacak.
elektrikli BMW araçları için tasarlanan fütüristik ses