2020 Skoda Octavia markasının resmi kaynakları tarafından paylaşılam yeni fotoğrafları üzerinden tekrar tüm detaylarıyla karşımıza çıkıyor.
Karşımıza ilk olarak Kasım 2019 içerisinde çıkan 2020 Skoda Octavia, markasının en çok satan modeli rozetini devam ettirme konusunda hiç olmadığı kadar iddialı hale geldi. Geçirdiği tasarımsal evrimle yerini aldığı jenerasyona göre adeta sınıf atlayan ve yeni kitlelere erişme potansiyeli barındıran yeni jenerasyon, motor ve donanım seçeneği bazında da oldukça geniş yelpazede. Koronavirüs sürecinden ister istemez etkilenen ve üretim sürecinde sıkıntılar yaşanan modele olan ilginin dağılmaması adına resmi kaynaklar tarafından kısa süre önce yeni fotoğraflar paylaşıldı. Liftback ve station wagon gövde tipleriyle tekrar karşımıza çıkan yeni Octavia’nın öne çıkan noktalarına tazelenmiş şekilde tekrar yakından bakıyoruz.
Yeni model yılıyla birlikte artık dördüncü jenerasyonuyla yollarda olacak olan Octavia, Volkswagen grubunun MQB platformu üzerine geliştiriliyor. Aracın ebatları ise geçtiğimiz günlerde açıklanan ilk resmi özellikler arasında zaten karşımıza çıkarılmıştı. Combi versiyonu bir önceki nesline göre 15 milimetre daha uzun olan otomobilin Litfback cephesinde ise bu rakam uzunluk kısmında 19 milimetre, genişlikte ise 15 milimetreyle taçlanıyor. 2.686 milimetrelik aks mesafesine sahip olacak Octavia, tüm bu parçaların bir araya gelmesiyle arka bölümde 78 milimetrelik ek diz mesafesini de beraberinde getirecek. Skoda, standart versiyonda 600 litre, Combi’de ise 640 litre olarak bagaj hacmini açıklarken, sınıfında lider olduğunu da eklemeyi ihmal etmiyor.
Octavia’nın yeni jenerasyonuyla birlikte hibrit teknolojisine kavuşacağını zaten bekliyorduk. Hal böyle olunca aracın tasarımıyla birlikte kaputunun altındaki dinamikler de merak konusuydu. Buradaki seçeneklerin Golf ile paralel eğride seyrettiğini söylemek mümkün. Giriş seviyesinde 110 beygir güç ve 200 Nm tork ile hizmet eden 1.0 üç silindir TSI bizleri selamlıyor. Hibriti deneyimleyebileceğimiz seçenek ise 150 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1,5 litrelik ikinci makine üzerinden karşımıza çıkıyor. Skoda bu versiyonu e-TEC olarak satış listelerinde isimlendiriyor. Aynı motorun sıkıştırılmış doğalgazlı versiyonu olan ve G-TEC olarak isimlendirileniyse 130 beygir güç ve 200 Nm torkla kullanıcılara sunulacak.