Tanıtım tarihiyle birlikte önemli teknik detayları netleşmeye başlayan 2020 Skoda Octavia, 360 derecelik deneyim iyileştirmesiyle beklenti yaratacak.
Geride bırakmaya hazırlandığımız ekim ayı içerisinde Golf başta olmak üzere pek çok önemli yeni otomobili görme şansına eriştik. Yoğun gecen gündemin ardından bizleri kasım ile birlikte piyasanın en önemli modellerinden biri daha bekliyor. Bu isim, test sürecinden itibaren gelişimini takip ettiğimiz ve kısa süre önce sızıntısıyla gündeme gelen 2020 Skoda Octavia cephesinden başkası değil elbette. Markanın render çizimleri üzerinden ilk detaylarını vermeye başladığı yeni nesil için bu kez teknik detayları içeren ciddi bir paylaşım yapıldı. Bu paylaşımda birlikte tanıtım etkinliği için 11 Kasım’ın işaret edildiği Octavia’yı ilk olarak station wagon versiyonuyla sahnede göreceğiz. İlk etkinlikten birkaç hafta sonra liftback ve Scout versiyonları da yine resmi kaynaklar üzerinden paylaşılcak detaylarla karşımızda olacak. Eğer büyük bir değişiklik olmaz ise yeni nesilin RS versiyonunu da 2020’nin ikinci yarısıyla birlikte karşımızda göreceğiz.
Yeni model yılıyla birlikte artık dördüncü jenerasyonuyla karşımıza olacak Octavia ebatsal verileriyle ileriye taşınmış bir otomobil olacak. Markadan gelen bilgilere göre Combi versiyonu bir önceki nesline göre 15 milimetre daha uzun olacak. Litfback cephesinde ise bu rakam uzunluk kısmında 19 milimetre, genişlikte ise 15 milimetreyle taçlanıyor. 2.686 milimetrelik aks mesafesine sahip olacak Octavia, tüm bu parçaların bir araya gelmesiyle arka bölümde 78 milimetrelik ek diz mesafesini de beraberinde getirecek. Skoda, standart versiyonda 600 litre, Combi’de ise 640 litre olarak bagaj hacmini açıklarken, sınıfında lider olduğunu da eklemeyi ihmal etmiyor.
2020 model Octavia’nın kaputunun altı en önemli yeniliğe sahne olacak birimler arasında. Dizel ve benzinli opsiyonların yanında artık güncel gereklilikleri karşılacak 48V mild hybrid ve şarj edilebilir hibrit seçenekleri de devrede göreceğiz artık. Kaynaklara göre 1,4 litrelik benzinli motorla kombin edilecek elektrikli seçenekler iki versiyondan oluşacak. Yaklaşık 200 beygir ve 240 beygirlik rakamlar burada temel farkı oluşturuyor ki bu versiyonların 6 ileri DSG ile kombin edileceğini de belirtmeden geçmeyelim. Ailenin giriş seviyesi ise 110 PS ile 1.0 TSI üç silindire ait olacak. 48V mild hibrit sistemi ise 1,5 litrelik TSI üniteyi 150 PS‘lik güçle karşımıza çıkartacak. 2.0 litrelik dizel seçenekler ise 115 PS’den başlayıp 200 PS’e kadar değişen opsiyonlarla kullanıcılara sunulacak. Volkswagen’in yeni DSG’de kullandığı shift by wire sistemi de, artık daha iyi bir deneyim sunacak vites sistemi vadediyor. Kasım ayıyla birlikte daha net fotoğraflarıyla karşımızda göreceğimiz Octavia ile ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.