İtalya merkezli üreticilerin öne çıktığı süper otomobil satışlarında, doğru stratejinin nasıl karşılık verdiği de ortaya çıkıyor.
2020 ile birlikte son 2 yılın satış adetleri bazında en iyi dönemini geride bırakan otomobil pazarı, genel itibarıyla alışkanlıklarımızın çok fazla değişmediği bir dönem oldu. Bu tabloya Koronavirüs sebebiyle düşüş beklenirken yüzde 61 gibi çok ciddi büyüme olmasıysa en büyük sürpriz olarak değerlendirilebilir. Fiat, Honda, Hyundai, Peugeot gibi örneklerini artırabileceğimiz “ulaşılabilir” isimler yine pazarın en çok satış yapan markaları oldu. Premium sınıfta ise Audi’nin ipi göğüslediği bir genel tablo karşımızda duruyor. Tüm bunların yanında Türkiye’de payı en az olan süper otomobil modellerinde de azımsanmayacak rakamlar radarımıza takılıyor. Son dönemlerde SUV hamleleriyle tarihlerinde ilklere imza ata Lamborghini ve Bentley gibi markaların, sıkıntılı geçen bu dönemdeki satışlardan memnun olduğunu söyleyebiliriz. Listenin başında ise Maserati var.
Değerlendirme yapmadan önce ilk olarak Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından paylaşılan satış verilerine bakalım;
Aston Martin – 17 adet
Bentley – 11 adet
Ferrari – 21 adet
Lamborghini – 19 adet
Maserati – 47 adet
Ferrari Roma