Her geçen gün satışlardaki paylarını artıran elektrikli otomobil modelleri, 2021’in ilk çeyreğinde de istikrarını sürdürdü.
Markaların tanıtım etkinliklerinde birbirleriyle yarıştığı elektrikli otomobil modelleri, sokaklardaki varlıklarını da paralel oranda artırıyor. Geride bıraktığımız her yılda paylarını yukarı taşıyan modellerin bu eğrisi 2021’in ilk çeyreğinde de radikal şekilde devam etti. Jato Dynamics tarafından paylaşılan küresel satış verilerinde, 2021’nin ilk üç ayında tüm dünyada 750 bin adetlik elektrikli otomobil satışının gerçekleştiği görülüyor. 2020’nin aynı dönemine göre yüzde 140 gibi ciddi bir artış anlamına gelen bu rakamlar aynı zamanda rekor olarak kayıtlara geçecek.
Pazar pastasının en büyük payını her zaman olduğu gibi ekonominin de devlerinden olan Çin götürüyor. Yeni yılın ilk çeyreğinde yüzde 53’lük payla Çin liderliğini korurken, Avrupa tarafındaki pay ise yüzde 28 olarak karşımıza çıkıyor. Bu oranları bölgesel bazda açarak satışlardaki elektrik artışının ne kadar olduğunu görebiliyoruz. 2021’nin ilk çeyreğinde 399.000’i bulan elektrikli araç satışının yapıldığı Çin’de kullanıcıların ilgisi geçtiğimiz yıla göre yüzde 326 artmış durumda.
2021’in ilk çeyreğindeki satışlara marka bazında yaklaştığımızda Tesla’nın Model 3’ün etkisiyle hissedilir liderliği karşımıza çıkıyor. Tüm satışlardan yüzde 25 gibi çok ciddi bir pay kapan Amerikalı üreticiyi, kendisini başka bir Amerikalı olan General Motors yüzde 15’lik payla takip ediyor. Üçüncü sırada karşımıza çıkan Volkswagen ise kesinlikle umut vadediyor. Bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 8’lik pay kapan Almanya merkezli üreticinin henüz sadece ID.3 ve ID.4 ile kendine yer açtığı unutulmamalı. Kısa süre önce ID.6’yı da Uzak Doğu merkezli olarak tanıtan Volkswagen’in Seat, Skoda, Audi, Porsche ve diğer grup üyeleriyle birlikte önümüzdeki yıllarda çok daha yüksek paylar yakalaması bekleniyor.
İlgili video