reklamı kapat

POPÜLER

2021 Mercedes C-Serisi
Mercedes

2021 Mercedes C-Serisi; Türkiye satışları başlayan aileden bilmeniz gerekenler

 - Güncelleme: 16 Kasım 2021 14:01

Kasım ayıyla birlikte lansman dönemini yaşayan 2021 Mercedes C-Serisi, tek paket üzerinden satışa sunuluyor.

Geride bıraktığımız ekim ayının ilk günlerinde Türkiye fiyatları açıklanan 2021 Mercedes C-Serisi ailesi, kasım ayıyla birlikte lansman dönemini yaşıyor. Ekim ayında açıklanan 922.000 TL’lik fiyatı, döviz kurunda yaşanan artışlar sebebiyle 1 ay sonrasında 55 bin TL zam gören yeni nesil için günümüz itibarıyla 977.000 TL’yi gözden çıkarmak gerekiyor. Yeni C-Serisi’nin, Edition 1 AMG adındaki ilk üretime özel paketinde kapsamlı bir donanım kombinasyonu standart olarak; otomatik bagaj kapağı kapatma sistemi ve KEYLESS-GO, 19 inç çok kollu jantlar ve AMG tasarımı gövde rengi bagaj üstü spoyleri tasarımda fark yaratıyor.

Mercedes

2021 Mercedes C-Serisi için öne çıkanlar

Yeni C-Serisi’nde 20 bg ek güç ve 200 Nm fazladan tork kullanımı sunan ikinci nesil entegre marş jeneratörüne sahip dört silindirli benzinli motor ilk kez kullanıma sunuluyor. 204 beygir güç ve 300 Nm tork üreten bu motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 7,1 saniyede tamamlayan yeni C-Serisi, maksimumda ise 241 km/s hıza erişebiliyor.. Araçta standart olarak gelen 9G-TRONIC şanzıman da elektrik motoruyla birlikte bir adım ileriye taşınıyor. Elektrik motoru, güç elektroniği ve şanzıman soğutucusu, şanzımana entegre edildiğinden, ilave hat ve bağlantılara gerek kalmıyor, alan ve ağırlık avantajı elde ediliyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonlardaki 4MATIC de geliştirildi. Yeni ön aks daha yüksek tork aktarımına olanak sağlanıyor ve ideal aks yükü dağılımı ile üstün sürüş dinamikleri elde ediliyor.


Yeni C-Serisi, isteğe bağlı olarak sunulan arka aks yönlendirme ve bununla birlikte ön aksta daha direkt çalışan direksiyon sistemiyle çok daha çevik ve stabil bir sürüş vadediyor. Arka akstaki 2,5 derecelik yönlendirme açısı, dönüş çapını 40 cm azaltarak 11,05 metreye düşürüyor. Arka aks yönlendirme ile sürüş konseptinden bağımsız olarak 2,35 yerine 2,3 (4MATIC ve konfor direksiyon ile) tur olmak üzere daha düşük direksiyon turu manevra kolaylığı sağlıyor. 60 km/s’nin altındaki hızlarda, manevralarda, arka tekerlekler ön tekerleklerin açısına göre 2,5 dereceye kadar aksi yönde yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak kısalıyor ve aracın daha çevik olmasını sağlıyor. 60 km/s’nin üzerindeki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 2,5 dereceye kadar yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak uzarken, özellikle yüksek hızlarda daha dinamik ve daha stabil bir sürüş karakteri oluşuyor. Araç daha az direksiyon açısı ile dinamik ve çevik bir sürüş sunuyor, direksiyon emirlerine daha sportif tepki veriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Lansmana özel olarak sunulan Edition 1 AMG donanımı ile birlikte DIGITAL LIGHT standart olarak yer alıyor. Devrim niteliğindeki far teknolojisi, yardımcı işaretlerin veya uyarı sembollerinin yola yansıtılması gibi yeni fonksiyonlar sağlıyor. DIGITAL LIGHT ile her bir farda üç adet çok güçlü LED’e sahip bir ışık modülü bulunuyor. Söz konusu LED’lerin ışığı 1,3 milyon mikro ayna yardımıyla kırılıyor ve yönlendiriliyor. Böylece araç başına 2,6 milyon pikselin üzerinde çözünürlük sağlanıyor.

İLGİLİ HABERLER