Düzenlenen dijital etkinlikle örtülerinden kurtulan 2021 Mercedes-Maybach S-Class, baş döndüren donanımlarıyla yola devam ediyor.
Mercedes ürün gamının binek modeller arasındaki zirvelerinden birisi olan Maybach S-Class için beklenen tanıtım gerçekleşti. Markanın dijital ortamda hayata geçirdiği etkinlikle örtülerinden kurtulan yeni model, S-Class dinamiklerini önceki nesillerden de bildiğimiz gibi bambaşka bir noktaya taşıyor. Yapılan teknik yeniliklerin yanında aks mesafesinde d 180 milimetrelik bir artışın gözlemlendiği 2021 Mercedes-Maybach S-Class, bu sayede özellikle arka taraftaki yolcular için “ev” dinamiklerini daha da geniş bir alanda sunabilecek konuma geliyor. Söz konusu Maybach olduğu için kullanıcıları ekstra düşünülmüş konfor elemanlarının beklediğini de özellikle belirtmek şart.
Yeni Maybach S-Class’ın baş döndürücü donanımlarına bakmadan önce dilerseniz il olarak beraberinde sunulacağı motor seçeneklerini mercek altına alalım. Satışın gerçekleştirileceği pazarlara göre değişmekle birlikte listede hala V12 seçeneğinin olması bazı alıcılar için önemli bir kriter olacak. Ailenin en popüler tercihlerinden birisinin 4.0 litrelik sekiz silindirli ünite olmasını bekliyoruz. 48V başlangıç jeneratörlü hibrit sistemle kombin edilen twin-turbo destekli bu motor yaklaşık 500 beygirlik güç üretiyor. 6.0 litre hacimli atmosferik V12 cephesinde ise 621 beygirlik bir güç kullanıcıları bekliyor olacak. Yenilenen Maybach S-Class’ın giriş seviyesinde ise 3.0 kitrelik sıralı altı silindirli motor konumlandırılacak. Br adet elektrik motorunun desteğiyle yaklaşık 500 beygirlik güç sunabilen bu kombinasyon, aracın en ulaşılabilir seçeneği olacak.
İşin özel donanım modunda ise listenin bir hayli uzun olduğunu söyleyebiliriz. Maybach rozetinin etkisi ilk aşamada aracın altyapısında başlıyor. Aynı isimli sürüş modu özel olarak geliştirişen model, bu sürüş modunda gaz tepkisini kademeli şekilde tekerleklere aktararak daha konforlu bir sürüş sunma vaadinde. Elbette AIRMATIC rozetli havalı süspansiyonlara da işin konfor noktasında büyük iş düşüyor. Opsiyonel olarak sunulan ve 48V elektrik gücüyle desteklenen aktif gövde kontrolüyle de, yol zemini kameralar aracıyla sürekli taranıyor ve süspansiyon tepkileri anlık olarak farklı karakterlere bürünebiliyor. Ailenin diğer üyelerinden de bildiğimiz arka tekerlekten manevra kabiliyeti, Maybach S-Class’da 10 derecelik açıya kadar destekleniyor. Bu düşük hızlardaki manevra kabiliyetine önemli oranda katkı demek.