Bu ay içerisinde tanıtılacağı resmiyet kazanan 2021 Nissan Qashqai, radikal tasarım değişimi ve son teknoloji dokunuşlarla geliyor.
Ocak ayı itibarıyla prototip versiyonu üzerinden teknik detaylarıyla gündeme gelmeye başlayan 2021 Nissan Qashqai için artık son düzlükteyiz. Uzun süredir devam eden geliştirme sürecinde sona gelinen yeni jenerasyon için bugün tanıtım tarihi resmiyet kazandı. Kaynaklardan yapılan açıklamayla 18 Şubat’ta düzenlenecek etkinlik kapsamında tanıtılacağını öğrendiğimiz model artık üçüncü jenerasyonuyla yollarda olacak. Tanıtım tarihi ile birlikte modelin radikal değişimlerinden ipuçları göndermeyi de es geçmeyen Nissan, özellikle tasarım kısımında Juke’da olduğu gibi tamamen farklı bir karakteri beraberinde getirecek.
2021 Nissan Qashqai hakkında masada görünenler
Nissan’ın V-Motion olarak isimlendirdiği ön bölümdeki ızgaranın çok daha geniş formda şekilleneceği yeni yüz, Qashqai’nin en büyük silahlarından olacak. Son teknoloji adaptif LED far sistemi de, aracın dışarından bakıldığında etkisini artıracak karakteristik parçaları arasında. Üçüncü nesille birlikte Qashqai’nin en çok eleştirilen noktalarının başında gelen multimedya sisteminde de ciddi yenilikler bizi bekliyor. 12,3 inçlik dijital sürücü ekranı ve 10,8 inçlik baş üstü ekran gibi parçalar da modern dokunuşlar arasında yer alacak. Qashqai’nin malzeme kalitesine de el atıldığını bu aşamada söylemek mümkün.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Nissan’ın e-Power hibrit sisteminin Avrupa pazarında sunulacağı ilk model olacak yeni Qashqai, kullanıcı deneyimi konusunda da kendine has bir yaklaşımla asfalta çıkacak. Nissan, tıpkı e-Pedal sisteminde olduğu gibi e-Power modelinde de farklı bir hibrit motor yaklaşımıyla kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışacak. Marka, mühendislik olarak diğer hibritlerin aksine kombinasyonda kullanacağı içten yanmalı motoru bir menzil artırıcı olarak devreye alacak. Bu da motorun temel odağının kullanılacak bataryayı şarj etme üzerine şekilleneceği anlamına geliyor. Nissan’a göre bu durum hem yakıt ekonomisinde hem de karbon emisyonunda çok daha başarılı değerlerin elde edilmesine olanak tanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Qashqai’nin e-Power versiyonunda, tamamen bu amaca özel olarak geliştirilen 1,5 litrelik benzinli motor konumlandırılacak. Kendi başına 155 beygir güç üreten bu motora yaklaşık 190 beygir güç üreten elektrik motoru eşlik edecek. Bu ikilinin kombinasyondaki değeriyse henüz açıklanmış değil. Bu modelin sadece ön tekerlekten çekişli altyapıya ve ilk olarak Leaf’de gördüğümüz e-Pedal sistemine sahip olacağı da şu aşamada netlik kazanan detaylar arasında. Qashqai’nin diğer motor seçenekleri arasında grubun diğer üyelerinden de bildiğimiz 1,3 litrelik mild-hybrid seçenek de olacak. Bu bu motor 140 ve 160 beygirlik iki versiyonla listelerde yer alacak. Dört tekerlekten çekişli altyapı ve yeni Xtronic CVT şanzımanın sadece 160 beygirlik kombinasyonda olacak. Önümüzdeki hafta içerisinde daha net detaylarıyla karşımızda olacak Qashqai ile ilgili gelişmeler için LOG.com.tr’yi takip edebilirsiniz.
İlgili video
Nissan Leaf Nismo