2021 Subaru Outback; kullanıcısını yüzünden tanıyan ilgi çekici yenilikleriyle karşımızda
Markasının Avrupa’da uzun süren sessizliğini sonlandıracak olan 2021 Subaru Outback, bahar dönemiyle birlikte listelerdeki yerini alacak.
Son dönemlerde marka bazlı yaşanan hareketlilikten biraz uzak olan Subaru, yaz dönemi öncesinde nihayet yeni model hamlesini gerçekleştirdi. Bir süredir Japonya merkezli olarak satışa sunulan Outback, Avrupa pazarında satışa sunulacak kombinasyonuyla karşımızda duruyor. 2021 model yılıyla birlikte listelere giriş yapacak olan aracın tek motor seçeneğiyle sunulacak olması şimdilik en büyük dezavantajı olarak değerlendirilebilir. Standart olarak markanın efsanevi dört tekerlekten çekiş sistemini taşıyacak olan bu versiyonda yine Subaru’da görmeye alışık olduğumuz Lineartronic CVT şanzıman yer alacak.
Öne çıkan yenilikleriyle 2021 Subaru Outback
Yeni Outback ile birlikte aracın teknik niteliklerinde de nitelikli revizyonlar kullanıcıları bekliyor. 2,5 litre hacmindeki dört silindirli motorun şimdilik ürettiği rakamsal veriler paylaşılmış değil. Subaru cephesiyse öncekine göre parçalarda yüzde 90’a varan yenilenme yapıldığının altını çiziyor. Bununla birlikte CVT şanzımanın yeni oranları da kullanıcı deneyiminde fark yaratma iddiasında. Resmi kaynaklar rakam vermese de aynı motorlu Amerikan versiyonunda yaklaşık 180 beygir güç ve 240 Nm’lik tork değerlerinin sunulduğunu hatırlatmadan geçmeyelim.
Motordaki yeniliklerle birlikte 4×4 sisteminde de geliştirmeler karşımıza çıkıyor. Tork iletim teknolojisi sayesinde yolda daha çok oturan ve viraj kabiliyeti artırılmış bir Outback’in bizi beklediği söyleniyor. Bu iddiayı destekleyen yegane parçalardan birisi de şüphesiz son nesil platform. Subaru bu yeni platformla birlikte hafiflikle birlikte yüzde 70 daha rijit bir gövde yaratmayı başarmış. Süspansiyonlar ve izolasyon iyileştirmeleriyle birlikte kabin içerisinde de konforu artırılmış bir Outback yollarda olacak. Aracın arazi yeteneklerini de artırmayı ihmal etmeyen mühendisler, ebatlarla birlikte yaklaşma ve uzaklaşma açısında da önemli bir artışa gidiyor. 20 dereceye göz kırman bir yaklaşma ve 22,6 derecelik uzaklaşma açıları sayesinde arazi maceralarında da yetenekli bir araç ortaya çıkarılmış. Sürüş modları da farklı bazdaki zeminlere göre aracı en iyi şekilde optimize etmeye hazır olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Outback’in kabin deneyimi ve güvenlik sistemleri de oldukça zengin. Güvenlik konusunda her zaman olduğu gibi çok net olan Subaru, son nesil EyeSight sistemiyle pek çok sürüş destek sistemini standart olarak sunuyor. Listede; adaptif hız sabitleyici, şerit takibi ve uyarısı, kör nokta uyarısı, çarpışma öncesi frenleme, geri bölgede otomatik frenleme, ve otonom acil frenleme gibi birçok aktif asistan kendisine yer buluyor. Outback’in kabin kalitesi de bu teknolojilere ayak uyduracak elemanlarla dolu. Konsolun merkezinde dikey olarak konumlandırılan 11,6 inçlik dev multimedya ekran tüm modellerde standart olarak geliyor. Arayüzü tamamen yenilenen bu ekrandan araçla ilgili tüm bilgilere erişmek mümkün olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kokpitte yüz tanıma sistemi de dikkat çeken özellikler arasında. Sürücüsünü tanıyan bu sistem, hafızalı koltuk, ayna ve iklimlendirme ayarlarını da otomatik olarak kendiliğinden yapıyor. Aracın ebatlarıyla birlikte bagaj hacminde de ufak bir iyileştirme göze çarpıyor. Öncekine göre 10 litre arıtılan kapasite toplamda 522 litreye çıkartılmış durumda. 2021 Subaru Outback önümüzdeki nisan ayından itibaren kademeli şekilde Avrupa pazarlarına sunulacak. Aracın 2,5 litrelik motor seçeneğiyle gelecek olması, olası Türkiye satış şansını da büyük oranda negatif etkileyecek. Fiyatlar ve diğer teknik veriler de önümüzdeki günlerde açıklanacak.