Yepyeni platformu beraberinde getiren 2021 Toyota Land Cruiser, iyileştirilen değerleriyle önceki nesile göre daha verimli.
Toyota cephesinin bir süredir hazırlıklarından bizleri haberdar ettiği “Seri 300” Land Cruiser, geçtiğimiz günlerde sızıntı görselleriyle de gündeme gelmişti. 2021 model yılıyla birlikte önemli değişimlerin yapılacağını bildiğimiz modelin küresel tanıtım etkinliği nihayet gerçekleşti. Dijital lansman üzerinden gerçekleştirilen etkinlikte öne çıkan yeniliklerini gördüğümüz 2021 Toyota Land Cruiser, modernleşmenin yanın altyapıda önemli geliştirmeleri beraberinde getiriyor. Toyota’nın SUV pazarında bir ilk olarak lanse ettiği geliştirilmiş süspansiyon sistemiyse, aracın arazi dışı sürüşlerdeki yeteneklerini yeni bir boyuta taşıma iddiasında.
Yeni seriyle birlikte yepyeni bir altyapı mimarisine geçiş yapılan Land Cruiser, önceki nesline göre çok ciddi hafiflemiş durumda. Yeni platform sayesinde 200 kilogram zayıflayarak daha atletik olan modelin, ralli pilotları tarafından gerçekleştirilen testlerden tam not aldığı ifade ediliyor. Ebatsal ve tasarım dinamikleri ise önceki nesilden pek farklı değil. 32 derecelik yaklaşma ve 24 derecelik uzaklaşma açısıyla arazi limitleri de 200 Serisi ile aynı olan modelin, aks mesafesi, yükseklik ve uzunluk değerleri de aynı. Aracın tasarımında da ufak modernizasyonlar dışında radikal etki söz konusu değil. Işıklandırmalarla gelen bu dokunuşlar, GR Sport versiyonunu ızgara ve gövde panellerindeki ufak farklılıklarla çeşitlendiriliyor.
Toyota bZ4X