Ana vatanındaki hamlenin ardından Avrupa versiyonuna yapılan adımın bir yansıması olan 2021 Toyota Land Cruiser Prado, yola yerinde adımlarla devam ediyor.
Toyota ürün gamının SUV bazındaki referans noktası olan Land Cruiser, artık otomobil dünyasının ikon modelleri arasında. Ford’un Bronco ile tekrar atılım yaptığı yüksek yoğunluklu arazi yarışı, Japon cephesinde de güncelleştirmelerle karşılık buluyor. İlk olarak Japonya merkezli olarak tanıtımı gerçekleştirilen 2021 Toyota Land Cruiser Prado, kısa süre sonra şimdi de Avrupa’da satışa sunulacak dinamikleriyle karşımızda. Teknoloji ve motor bölümleriyle bir adım ileriye taşınan Land Cruiser’ın uzun süredir alışık olduğumuz tasarım karakterinde ciddi bir revizyon karşımıza çıkmıyor.
Yeni model yılıyla birlikte öne çıkan parçalar arasında ilk olarak kaputun altına odaklanmakta fayda var. Burada ilk olarak bizleri 2,8 litrelik dört silindirli dizel motorun revize edilmiş rakamları bizi kaşılıyor. Yapılan iyileştirmeyle beygir bazında 27 PS tork bazında ise 50 Nm iyileştirme söz konusu. Motorun toplamda 200 beygir güç ve 500 Nm tork üreterek yola devam ettiğini görüyoruz. Yapılan iyileştirmelerin performansa yansımasıysa 0-100 değerinin 3 saniye iyileşmesiyle sonuçlanıyor. Paylaşılan verilere göre yeni model bu oranı artık 9,9 saniyede yakalayabiliyor. Maksimum sürat değeriyse 175 km/s ise limitlendirilmiş. Toyota cephesi performansla birlikte tüketimde de ufak bir iyileşme vadediyor. Yapıla testlerde 100 kilometre için 7 litrelik ortalama tüketimin yakalandığını görüyoruz.
Nissan GT-R50