İlk tanıtımı 2019 içerisinde gerçekleştirilen 2021 Toyota Mirai için beklenen rakamsal verilerin önemli bir kısmı daha paylaşıldı.
Markasının hidrojen yakıt hücreli otomobil planlamaları doğrultusunda 2015 yılından beridir piyasaya sunulan Mirai, 2021 model yılıyla birlikte ikinci nesline kavuştu. İlk kez Ekim 2019 karşımıza çıkarılan ikinci nesil, altyapısının geldiği son noktanın yanında geçirdiği tasarımsal evrimle de hafızalara kazındı. Aradan geçen 1 yılı aşkın sürenin ardından nihayet 2021 Toyota Mirai için artık asfalta çıkış süreci başlıyor. Toyota cephesi ikinci nesil yakıt hücreli Mirai sedan ile otomotiv sektöründe yeni bir başlangıcın da ilk adımını attığının vurgusunu yapıyor. Hidrojeni elektrik enerjisine çevirerek yalnızca su buharı salımı ve havayı
temizleme özelliğiyle yeni bir çığır açma niteliği taşıyan ikinci nesil Mirai, ekonomik sürüş dinamikleriyle de kullanıcılarının yüzünü güldürecek.
Toyota yeni Mirai’yi geliştirirken tasarımından sürüşe, performanstan konfora kadar tüm beklentileri kapsayacak çok yönlü bir çalışma gerçekleştirerek karşımıza çıktı. Verimliliğe öncelik verilerek Mirai tipik bataryalı elektrikli otomobillerin menzilinin ötesine geçmeyi başardı. Otomobilin güç ve hidrojen yakıt kapasitesi, artan verimlilik ile birlikte sağlanan daha iyi aerodinamik menzili yüzde 30 artmış durumda. Ekstra hidrojen tankının eklenmesi sayesinde yapılan geliştirmelerle sadece su buharı salan sıfır emisyonlu Mirai, tek seferde 650 kilometre civarında menzile uygun hale getirildi.
Toyota’nın modüler GA-L platformunun, yeni yakıt hücresi güç ünitesi ve yakıt hücresi sisteminin yerleşimiyle birlikte kabinde beş kişi için daha geniş bir yaşam alanı da kullanıcıları bekliyor olacak. Mirai aynı zamanda ölçüleriyle de dikkat çekiyor. Yüksekliği 1.470 mm ile 65 mm azaltılan aracın dingil mesafesi 140 mm artırılarak 2.920 milimetre oldu. Tüm parçaların bir araya getirilmesiyle böyle bir otomobilde 50:50 ağırlık dağılımının yakalanabilmesi de takdir edilmesi gereken noktalar arasında. Yenilikçi yaklaşımla parçalarda yüzde 50 hafifleyen Mirai’nin bir önceki nesline göre güç oranında da yüzde 12 daha ileriye taşındı. Kısa süre önce açıklanan resmi rakamlarla birlikte aracın 180 beygir güç ve 300 Nm tork değerlerine sahip olduğunu da öğrendik.
Toyota Mirai’nin çevresel faydaları sıfır emisyonun ötesine geçerek “negatif emisyon” gibi bir dinamik sağlıyor. Bu aynı zamanda aracın hareket halindeyken havayı da temizlemesi demek. Toyota’nın bir yeniliği olarak aracın hava girişine katalizör tipi bir filtre eklendi. Yakıt hücresi sistemini beslemek için araca hava çekilirken, dokunmamış kumaş filtre elemanı üzerindeki bir elektrik yükü, kükürt dioksit (SO2), nitrit oksitler (NOx) ve PM 2.5 parçacıklar dahil olmak üzere çevreyi kirleten mikroskobik parçacıkları yakalıyor. Sistem, hava yakıt hücresi sistemine geçerken 0 ile 2.5 mikron çapındaki partiküllerin % 90-100’ünün uzaklaştırılmasında etkili oluyor. Toyota yeni Mirai’yi tanıtmasıyla birlikte satış adetlerinde 10 kat artış ile daha büyük bir pazar payı hedefliyor. Bu beklentilerin ne denli karşılık bulacağını da önümüzdeki süreç gösterecek.