Uzun süren bekleyişi resmi paylaşımları üzerinden sonlandıran 2021 Volkswagen Golf R, bildiğimiz standartlarda yola devam edecek.
Sekizinci jenerasyonuyla yollardaki macerasına devam eden Golf ailesinin zirvesi için uzun süren bekleyişimiz sonra erdi. Süreç içerisinde gerek sportif gerekse ekonomi odaklı pek çok farklı versiyona kavuşturulan modelin artık zirvesiyle de resmi olarak tanıştık. Test aşamalarında pek çok kez kameralara yakalanmasıyla adından söz ettiren 2021 Volkswagen Golf R, bugün itibarıyla resmi kaynaklardan paylaşılan verileriyle gün ışığa kavuşuyor. Önceki nesline göre ufak performans iyileştirmelerine sahip olan Mk8 Golf R’a dahil edilen Drift moduysa şüphesiz meraklılarının en çok dikkatini çekecek nitelikler arasında yer alacak. Aracın özellikle sürüş deneyiminin altyapıyla paralel olarak hissedilir derecede yukarıya taşındığı da vurgulanıyor.
Araçla ilgili resmileşen detaylara ilk olarak rakamsal verileri üzerinden bakmaya başlayalım. Burada bizleri bir önceki nesilden de tanıdığımız 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindir motor karşılıyor. Yapılan iyileştirmelerle beygir bazında 27, tork bazında ise 41 birim daha ileriye taşınan motorun toplam bazda 319 PS güç ve 420 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Bu rakamların etkisiyle birlikte yeni Golf R, 0’dan 100’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlarken maksimumda 250 km/s hıza erişebiliyor. Aracın şanzıman ayağında ise Avrupa ve Amerika pazarı olarak iki farklı strateji izlenilmiş durumda. Bu planlama Avrupa pazarında sadece 7 kademeli DSG’yi getirirken Amerika pazarına ise 6 kademeli manuel tercihini de sunuyor. Standart olarak dört tekerlekten çekişli altyapıyla gelen Golf R’ın süspansiyon ve fren sistemi de limitlerin artışlarıyla doğru orantılı olarak daha üst seviye performansa cevap verebilecek niteliklerde. Aracın yerden yükseklik değerinin standartlara göre 20 milimetre daha aşağıda konumlandığını da belirtmeden geçmeyelim. Yeni Golf R’ın fiyatları önümüzdeki günler içerisinde netlik kazanacak.