Rakamsal verileri ve kullanıcı deneyimiyle üst çizgileri hedefleyen 2021 Kia Sorento PHEV, ekonomi konusunda da sahiplerini memnun etme iddiasında.
Şubat ayı itibarıyla ilk resmi detaylarını almaya başladığımız yeni nesil Kia Sorento, geçirdiği tasarım evrimiyle takdir kazandı. Hiç olmadığı kadar premium dinamikler kazanan modeli 2021 model yılıyla elde ettiği bu niteliklere yeni dinamikler de ekleniyor. Tanıtımın üzerinden geçen zaman diliminin ardından çalışmalara devam eden Kia cephesi, 2021’nin ilk çeyreğiyle birlikte Avrupa pazarına sunacağız şarj edilebilir hibrit versiyonu da karşımıza çıkarttığı. İlk kez aileye eklenecek olan bu versiyon, emisyon bazında en çevreci dinamiklerin yanında performans bazında da zirveye yerleşecek.
Sorento PHEV, kaputunun altında 1,6 litrelik turbo benzinli bir motor barındıran versiyon olarak kullanıcıların karşısına çıkacak. Bu motoru destekleyecek olan elektrik motoru tek başına 90 beygir güç gibi oldukça nitelikli bir değer üretimi gerçekleştiriyor. Benzinli motorun da tek başına yaklaşık 180 beygir güç ve 265 Nm tork ürettiğini düşündüğümüzde ortaya oldukça tatminkar bir işbirliğinin çıkacağı aşikar. Standart olarak dört tekerlekten çekişli olarak gelen modelin şanzıman ayağında ise 6 kademeli otomatik ünite görev yapıyor. Tüm işleyiş içerisinde minimum enerji kaybıyla motor gücünün yere aktarılma süreci için de özel bir geliştirme yürütüldüğünün altını özellikle çizmek gerekiyor. Kullanıcıların bunu özellikle hızlanmak istediklerinde göreceği söyleniyor. PHEV, yeni Sorento serisindeki en güçlü model olsa da, alıcılar muhtemelen ekonomi kısmını daha çok önemseyecekler ki bu konuda da verimli bir versiyonun yolda olacağı belirtiliyor. Üretimi Güney Kore’de gerçekleştirilecek modelin Türkiye pazarında da ilgi görmesini bekliyoruz.