2022 BMW 7 Serisi için 300 milyon euro değerinde yatırımın yapıldığı Dingolfing tesislerinde başlayan üretimde elektrik önceliği dikkat çekiyor.
Geçtiğimiz nisan ayında gerçekleştirilen global lansmanıyla birlikte tüm dünyaya duyurulan yeni jenerasyon 7 Serisi, seri üretim için artık hazır. BMW’nin 45 yıllık geçmişe sahip amiral gemisi modeli; grubun dijital ve sürdürülebilir üretim tesisi Dingolfing Fabrikası’nda içten yanmalı ve tam elektrik motorlu versiyonlarıyla üretilmeye başlandı. Otomobilin Plug-in Hybrid motorlu versiyonunun üretimine de kısa süre içinde başlayacak olan tesis, böylelikle üç farklı motorlu yeni jenerasyonu aynı çatı altında üretiyor olacak. 2022 BMW 7 Serisi ailesinin bu yılın sonuna kadar Dingolfing Fabrikası’nda üretilen dört örneğinden birinin elektrikli olması hedeflenirken. Bununla birlikte tesisin toplam üretiminin yaklaşık yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden oluşması planlanıyor.
Yeni jenerasyon 7 Serisi Avrupa’da ilk etapta tamamen elektrikli BMW i7 xDrive60 versiyonuyla satışa sunulacak. WLTP normlarına göre 625 km’ye varan menzil sunan bu modelde ön ve arka aksta yer alan iki elektrik motoruna yer veriliyor. Toplamda 544 beygir güç ve 745 Nm tork üreten i7 xDrive60, hızlı şarj istasyonunda yüzde 10’dan yüzde 80 doluluğa 34 dakikada ulaşabiliyor. Yeni ürün gamının en güçlü motor seçeneklerinden biri olarak ise M760e xDrive öne çıkıyor. Şarj edilebilir teknolojisine sahip bu model, 571 beygir güç ve 800 Nm tork üretiyor. 2023’ün başlangıcında birçok pazarda satışa sunulması planlanan Plug-in Hybrid motorlu Yeni7 Serisi, tamamen elektrikli model gibi eDrive teknolojisinin 5. jenerasyonuna sahip. Bu teknoloji sayesinde otomobil sadece elektrikle 80 km mesafe kat edebiliyor. 740d xDrive dizel motorlu versiyon ise Yeni BMW 7 Serisi’nin alternatif motorları arasında yer alıyor. Bu 300 beygir güç çıkışına sahip olan üniteli Yeni BMW 7 Serisi modelleri 2023 yılının ilkbaharında Avrupa pazarında yerini alması bekleniyor.
BMW Grubu içerisinde konumlanan diğer markalardan da tanıdığımız CLAR platformu üzerine geliştirilen yeni 7 Serisi, altyapı olarak kendine has bazı geliştirmeleri de beraberinde getiriyor. Çelik, alüminyum ve titanyum alaşım kompozit bir gövdeden faydalılan model, önceki nesildeki karbon dokunuşları geride bırakmış görünüyor. BMW’nin buna rağmen ağırlık tarafında kayda değer bir gerilemenin yaşanmadığını paylaşması da önemli detaylar arasında.
Video