Son olarak 2000’lerin başında gördüğümüz rozeti tekrar sokaklara getiren 2022 BMW M4 CSL, teknik ve tasarımda önemli farklar barındırıyor.
BMW tarihi içerisinde geçmişi 50 yıla dayanan CSL (Coupe Sport Lightweight) rozeti, E9’un Binek Otomobil Şampiyonası’ndaki başarılarıyla hala unutulmazlar arasında. Markanın süreç içerisinde farklı otomobillerinde kullanarak sokaklara yansıttığı bu rozet, performasın zirvesine “kat çıkma” mesajını da beraberinde getiriyor. M otomobillerinin daha da hafif hale getirildiği bir temayı ekstra güçle tamamlayan CSL logosunu son olarak 2000’lerin başında M3 ile birlikte halka açık şekilde satışlarda görmüştük. Uzun yıllardır kendisinden yeni CSL otomobili girişimini nihayet somuta kavuştan BMW, yaklaşık 20 yıl sonra M4 üzerinden meraklılarını selamlıyor. Tüm dünya genelinde toplamda 1.000 adet üretileceği açıklanan 2022 BMW M4 CSL, gerek tasarım detayları gerekse rakamlarıyla Competition’dan kolaylıkla ayrılacağının garantisini veriyor. M4 CSL, Nürburgring’de elde ettiği 7.15.677’lik derece ile de BMW yol ailesinin en iyisi olacak.
M4 CSL ile birlikte standart modele göre değişen rakamlar sadece hafiflik tarafında olmayacak. Kaputun altında konumlanan twin-turbo destekli sıralı altı silindir makineye yapılan 40 beygirlik artışla toplam rakamlar 550 beygir güç ve 650 Nm tork olarak teknik tabloya yansıyor. Bu sayede M4 ürün gamın en güçlü yol versiyonu rozetini de kapan versiyon 0’dan 100’e hızlanmasını 3,7 saniyede tamamlarken maksimumda 307 km/s hıza erişebiliyor. Otomobilin 0-200 değeri ise 10,7 saniye olarak veriliyor. Manuel şanzıman seçeneğinin sunulmadığı otomobilde 8 kademeli Steptronic sistem standart olarak konumlanıyor. Tüm sistemin güç aktarımı ise arka tekerlekler üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu taraftaki tercih sebebinin 4×4 altyapının beraberinde getirdiği ağırlık dezavantajı olduğunu da belirtmekte fayda var. CSL’in oluşturulma sürecindeki hafiflik anksiyetesi”ni düşündüğümüzde ekibe hak vermeden de edemiyoruz.