Hindistan ve Güney Amerika pazarına özel olarak aynı isimde geliştirilen 2022 Citroen C3, markanın yeni tasarım kimliğiyle öne çıkıyor.
Günümüzde pek çok markada olduğu gibi bir kimlik değişiminde olan Citroen, son yıllarda yakalığı yükselişi farklı pazarlara yansıtmak istiyor. Fransız üreticinin yeni olduğu bölgelerden arasında yer alan Hindistan da kısa vadede beklentilerin çok büyük olduğu bölgeler arasında. Bu kapsamda Avrupa’da güçlü bir konumda bulunan C3 rozetini bölge özelinde yeni bir karakterle bir araya getiren Citroen, ortaya güncel tasarım değişimlerinin ışığında melez bir model çıkartıyor. Kia Stonic’i akıllarımıza getiren gövde tasarımıyla tanıtımı gerçekleştirilen 2022 Citroen C3 ailesi, Hindistan ile birlikte Güney Amerika pazarına özel olarak satışa sunulacak. Bu model, markanın yüzde 30 olarak açıkladığı Avrupa dışı satış payı hedefi için de önemli bir noktada konumlanıyor.
Yeni C4 ve C5 ailesinde karşımıza çıkan ve kökleri 2016 yılında tanıtılan CXperience konseptine dayanan yeni yüz, bu versiyonu dikkat çekici kılan tasarım dinamikleri arasında. Bununla birlikte gövde renginden farklı olarak seçilebilen tavan ve ayna gibi kişiselleştirme seçenekleri de Hindistanlı C3’ü dikkat çekici kılıyor. Aracın tasarımı kadar altyapısı da Avrupalı ürün gamından ayrılıyor. Türkiye’de de satılan ürün gamında CMP platformunun kullanıldığı C3’ün bu kombinasyonunda ise fiyatı daha aşağıda konumlandırmaya olanak tanıyan PSA PF1 platformundan faydalanılıyor.