2022 Ford Mondeo; Avrupa’ya veda eden efsanenin parmak ısırtan evrimi
Kasım ayında sızan görseller sonrası resmi paylaşımlarıyla karşımıza çıkan 2022 Ford Mondeo, etkileyici dönüşümüyle “keşke” dedirtecek.
Ford’un 90’lı yıllarda yakaladığı başarıda önemli pay sahiplerinden birisi olan ve Focus ile birlikte döneminin önemli amiral gemisi niteliği taşıyan Mondeo, kullanıcı tercihlerinin kurbanları arasında yer aldı. 2021 yılı içerisinde yaşanan tedarik problemlerinin de etkisiyle birlikte Amerikalı üreticinin Avrupa operasyonunda aldığı kararı resmiyete kavuşturmasıyla birlikte Mondeo’nun yeni neslinin artık Türkiye dahil önemli pek çok pazarda var olmadığı bir döneme giriş yapıyoruz. Bir dönem altyapısını Jaguar ile paylaşmasıyla da zihinlerimizde ayrı bir yeri bulunan bu efsane rozetin macerası Çin merkezli olarak devam edecek. Ford’un yakın dönemde tanıtımını gerçekleştirdiği Crossover modeli Evos’ta kullandığı çizgileri naklettiği yeni Mondeo’nun beklenen tanıtımı gerçekleştirildi. İlk resmi duyuru niteliği taşıyan ve geçtiğimiz süreçte basına yansıyan sızıntıları doğrulayan paylaşımla birlikte 2022 Ford Mondeo bizleri radikal bir evrimle selamlıyor.
2022 Ford Mondeo için teknik detaylar kısa süre içerisinde açıklanacak
Resmi kaynaklardan gelen paylaşımlarla birlikte aracın daha çok tasarım ve ebatsal olarak geldiği yeni nokta üzerinde duruluyor.YEni jenerasyonda 63 milimetre daha uzun ve 23 milimetre daha geniş olan modeli daha sportif bir yapıya sahip olduğu kolaylıkla hissediliyor. Özellikle ön bölümde hakim olarak kendisini gösteren devasa ızgara tasarımıyla birlikte şeritle birbirine bağlanan LED ışıklandırma grubunun birbiriyle olan uyumu beklenen ağırlığı modernlikle harmanlamış durumda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tasarımında olduğu gibi altyapısını da Evos ile paylaşan yeni Mondeo’nun kaputunun altıyla ilgili şimdilik bir detay verilmedi. Fotoğraflarda kendisini gösteren versiyonun üzerindeki Ecoboost 245 rozetine bakıldığında, motor tarafında 2.0 litrelik benzinli motorun Evos ile paralel şekilde kullanıldığının dolaylı kanıtı şeklinde. Kokpit tarafında da şimdilik görsel paylaşım gerçekleştirilmese de yine Evos’ta kullanılan ve ön konsolu tamamen domine eden 27 inçlik dijital ekran ve 12,3 inçlik sürücü panelinin birebir şekilde konumlandırılması bekleniyor. Tüm zamanların en dikkat çeken Mondeo’su olarak nitelendirmeyi tercih ettiğimiz modelin böyle bir dönüşümle Türkiye ve Avrupa pazarında olmaması da kullanıcılar için şüphesiz üzücü.