Yeni model yılıyla birlikte otonom sürüşe geçiş silahlarıyla donatılan 2022 Lincoln Navigator, konfor seviyesini de bir adım yukarı çekiyor.
Uzun yıllardır segmentinin referans modellerinden birisi olan Navigator, 1998 yılında başlayan macerasından günümüze kadar başarılı çizgisini de korunu. Amerikan otomobil dünyasının simgelerinden olan bu rozet için artık güncek teknolojiyle birlikte yeni bir dönüm noktası karşımızda duruyor. Premium segmentin kazanmaya başladığı otonom sürüş teknolojisinin günümüzdeki en ciddi seviyesini 2022 model yılıyla birlikte alan Navigator, önümüzdeki yıldan itibaren Amerika sınırları içerisinde tam kontrollü sürücüsüz deneyimi kullanıcılarına sunmaya hazır. 2022 Lincoln Navigator, teknolojisinin yanında tasarım ve malzeme kalitesiyle de yeni model yılındaki hissiyatı bir adım yukarıya taşıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2022 Lincoln Navigator fiyatları önümüzdeki günlerde açıklanacak
Yeni model yılının Navigator’daki en büyük etkisi olan otonom sistem şu aşamada şüphesiz en merak edilen gelişmeler arasında. Sistemle ilgili paylaşıla detaylara baktığımızda, eyaletler arasında yasal olarak belirlenen bölgeler içerisinde aktif edilebilecek olan bu özellik, otomobilin yanında sürücüyü de anlık olarak takip etmek üzerine kurulu.
Sürüşün araca devredilmesinden sonra ön panelde konumlandırılan sensörler, sürücünün göz hareketlerini ve baş pozisyonunu anlık kontrol ediyor. Buradaki temel amaç ise, olası ani durumlarda kullanıcının yolu takip ettiğinden emin olmak. Kullanıcılar da aracın otonom sisteminin dışında tüm özelliklerini son teknoloji 12 inçlik dijital sürücü ekranı ve baş üstü ekrandan takip edebilecek. Konsolun merkezinde konumlandırılan yeni multimedya sistem ise 13,2 inçlik ebatla geliyor. Navigator’un arka taraftaki yolcuları için 5,8 inçlik dijital bir kontrol panel ekranını barındırması da kışkırtıcı özellikleri arasında. Bu panel üzerinden üst paketlerde alınabilen masaj fonksiyonu da kontrol edilebilecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Navigator’un konfor noktasında da önemli bir silahı olacak. Otonom sürüşe kapıları aralayan sensörler sayesinde araca dahil edilebilen adaptif süspansiyon sistemi, yolu saniyede 500 kez analiz ederek sönümlemeleri eniyilemeye çalışacak. Kaputunun altında ise radikal bir değişiklik yok. 3,5 litrelik V6 makine 446 PS güç ve 691 Nm tork değerleriyle yola devam ediyor. Bu değerler 2021 model yılına göre güç bazında 10 birim daha geride. Standart olarak 4×4 altyapıyla gelen tüm versiyonlarda 10 kademeli otomatik şanzıman da değişime uğramayan parçalar arasında. İlk teslimatları önümüzdeki yılın başlarında yapılacak olan Navigator’un fiyatları da satışa yakın açıklanacak.