Markası için pek çok önemli yenilikleri beraberinde getiren 2022 Mazda CX-60, Avrupa pazarında pay kapmaya çalışacak.
MX-30 ile elektrik dönüşümündeki ilk hamlesini sokaklara çıkartan Mazda, şu aşamada teknik olarak daha şehir içi odağında beklentileri karşılayabiliyor. Wankel motorun geliştirilme çalışmalarından vazgeçmeyerek sektörde fark yaratmak isteyen Japon üretici, geçiş sürecinin kilit oyuncuları olan hibrit teknolojisinde nihayet ciddi adımlar atmaya başladı. 2022 Mazda CX-60 ile Japonya’nın dışında Avrupa ve diğer pazarlara önemli bir koz gönderen marka, geliştirdiği yeni platform ve üniteleri de bu model üzerinden kullanıcılarla buluşturacak. Bu kapsamda Mazda’nın ilk şarj edilebilir hibrit modeli olarak karşımıza çıkan CX-60, benzinli ve dizel motor seçenekleri sayesinde geniş bir kitleye erişme potansiyeli taşıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2022 Mazda CX-60 markanın en güçlü modeli olacak
Teknik taraftaki gelişmelerle sürekli gündeme gelmeyi başaran Mazda, CX-60’da da yine bu yönüyle dikkatimizi çekmeyi başardı. Sıralı altı silindir mimarisinde geliştirdiği ilk motoru da bu modelde konumlandırılan marka, aracı üç farklı motor seçeneğiyle Avrupa’ya getirmeye hazırlanıyor. Hibrit tarafta SkyActiv-G motor teknolojisini kullanmaya devam eden mühendislerin, 2.5 litrelik ünitenin çevresine elektrifikasyon işlemi gerçekleştirdiğini görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
17,8 kWh’lik batarya (AC kaynak ike 4 saatte doldurulabiliyor) ve yaklaşık 130 beygir güç üreten bir elektrik motorunun kombinasyonundan doğan bu versiyonda 325 beygir güç ve 500 Nm’lik tork değeleri asfalta yansıtılacak. Bu versiyon Mazda’nın ürün gamındaki en güçlü model olarak da ön plana çıkarken, 200 km/s’lik maksimum hız, 5,8 saniyelik 0-100 değeri ve 2,5 tonluk yük çekiş desteği teknik tabloda dikkat çekiyor. Kablo ile şarj edilebilir olan hibrit versiyonda 60 kilometrelik saf elektrikli sürüş menzili mümkün kılınırken, WLTP standartlarında CX-60’ın 1,5 litrelik tüketim değeri de altı çizilmesi gereken noktalar arasında.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
CX-60’ın motor tarafındaki ikinci seçeneğinde ise 3.0 litrelik sıralı altı silindirli yepyeni bir motor konumlanıyor. Üçüncü seçenek olarak 3,3 litrelik dizel motorla birlikte her iki ünitede de 48V’luk mild-hybrid teknolojisi yine yakıt tüketimini minimize etmek için standart olarak konumlandırılacak. Modellerin tamamında elektrik desteğiyle geliştirilmiş 8 kademeli otomatik şanzımanın konumlandırıldığını da belirtmeden geçmeyelim. 570 litrelik bagaj hacmi
4.745 milimetre uzunluk, 1.890 milimetre genişlik, 1.680 milimetre yükseklik ve 2.870 aks mesafesi değerleriyle gele CX-60, ebatsal olarak CX-50’nin üzerinde konumlanıyor. Araçta koltuklar katlı şekilde 570 litrelik bagaj hacmi sunulurken, bu rakam 1.726 litreye kadar yükselebiliyor. Aracın standart donanımları arasında ise; trafik işareti algılama, bisikletli ve yaya algılama, şerit takip asistanı, sürücü yorgunluk algılama, kör nokta uyarısı, adaptif hız sabitleyici, otonom acil frenleme, yokuş kalkış desteği, geri bölge çapraz trafik uyarısı ve 360 derece görüş gibi zengin parçalar yer alıyor. Önümüzdeki sonbahar dönemine doğru teslimatları planlanan CX-60’ın yurt dışı fiyatları 47 bin ile 53 bin euro aralığında değişiyor.