2022 Mercedes-AMG C43; V6’ya veda daha güçlü dört silindirle geldi
Son dönemlerin segmentindeki en iddialı motorlarından biriyle gelen 2022 Mercedes-AMG C43, V6’yı aratmayacak gibi görünüyor.
Geçtiğimiz günlerde SL tarihinde ilk kez dört silindirli motora yer vererek dikkatleri üzerine çeken Mercedes, yeni dönem standartları gereği bu dinamikleri diğer önemli isimlerine yansıtmaya devam ediyor. Bu kez bir AMG modeli üzerinden karşımıza çıkan gelişmelerin merkezinde C43 var. Önceki nesilde sunulan altı silindirli motora vedayı beraberinde getiren 2022 Mercedes-AMG C43, silindir kaybına karşın barındırdığı hibrit sistemle güç olarak herhangi bir taviz vermemesiyle dikkat çekiyor. Performansıyla dikkat çeken otomobil sedan ve SW gövde tipleriyle satışa sunulacak
2022 Mercedes-AMG C43
Kaputunun altında Formula 1’den gelen hibrit teknolojisinden izler taşıyan Mercedes-AMG C43’te 2.0 litrelik sıralı dört silindirli motora 48V mild-hybrid sistem eşlik ediyor. Tek başında 14 PS’lik güç üreten sistemle birlikte kullanıcılara maksimumda 408 PS güç ve 500 Nm’ye kadar da tork değerleri sunuluyor. Elektrik destekli turbo sistemiyle fark yaratan motorun litre başına 200 beygir olarak değerlendirebileceğimiz güç üretimi de kesinlikle heyecan verici. AMG’nın uzun yıllardır kullandı 9 kademeli MCT şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle kombin edilen otomobil, bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 4,6 saniyede tamamlayabiliyor. Altı silindirli motorun karakterini çalışma prensibi olarak geride bırakan AMG, buna rağmen kullanıcılara deneyimi en azından ses olarak hissettirmeyi de ihmal etmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Sunulan “AMG Real Performance Sound” opsiyonuyla birlikte araç içerisinde dijital olarak ses aktarımı yapılabiliyor. Söz konusu bir AMG otomobili olduğu için elbette yapay olmayan noktalar da var. Standart olarak adaptif süspansiyon sistemiyle gelen modelde arka tekerlekten manevra yeteneği için de ekstra ücret ödemek gerekmeyecek. Güçlendirilmiş süspansiyonların ön bölümünde çift salıncaklı sisteme yer verilirken, arka tarafta ise çok noktadan bağımsız mimari kullanılıyor. Fren sistemleri de aracın yetenekleri itibarıyla farklı. Önde 370 milimetre, arka tarafa ise 320 milimetrelik çelik diskler standart olarak geliyor. Bununla birlikte araç içerisindeki multimedya sistem içerisinde pist sürüşlerindeki tur zamanlarının kayıt edilebilecek olması da yine AMG rozetinin farkları arasında. Fiyatları henüz açıklanmaya C43 ailesinin ilk teslimatları yılın sonuna doğru gerçekleştirilecek.