Son dönemlerin segmentindeki en iddialı motorlarından biriyle gelen 2022 Mercedes-AMG C43, V6’yı aratmayacak gibi görünüyor.
Geçtiğimiz günlerde SL tarihinde ilk kez dört silindirli motora yer vererek dikkatleri üzerine çeken Mercedes, yeni dönem standartları gereği bu dinamikleri diğer önemli isimlerine yansıtmaya devam ediyor. Bu kez bir AMG modeli üzerinden karşımıza çıkan gelişmelerin merkezinde C43 var. Önceki nesilde sunulan altı silindirli motora vedayı beraberinde getiren 2022 Mercedes-AMG C43, silindir kaybına karşın barındırdığı hibrit sistemle güç olarak herhangi bir taviz vermemesiyle dikkat çekiyor. Performansıyla dikkat çeken otomobil sedan ve SW gövde tipleriyle satışa sunulacak
Kaputunun altında Formula 1’den gelen hibrit teknolojisinden izler taşıyan Mercedes-AMG C43’te 2.0 litrelik sıralı dört silindirli motora 48V mild-hybrid sistem eşlik ediyor. Tek başında 14 PS’lik güç üreten sistemle birlikte kullanıcılara maksimumda 408 PS güç ve 500 Nm’ye kadar da tork değerleri sunuluyor. Elektrik destekli turbo sistemiyle fark yaratan motorun litre başına 200 beygir olarak değerlendirebileceğimiz güç üretimi de kesinlikle heyecan verici. AMG’nın uzun yıllardır kullandı 9 kademeli MCT şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle kombin edilen otomobil, bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 4,6 saniyede tamamlayabiliyor. Altı silindirli motorun karakterini çalışma prensibi olarak geride bırakan AMG, buna rağmen kullanıcılara deneyimi en azından ses olarak hissettirmeyi de ihmal etmiyor.