2022 Mercedes-AMG SL; rüzgarla dans dört tekerlekten çekişli sürüşle yeni boyuta taşındı
Marka tarihinde 70 yılı aşan geçmişi bulunan rozetin yeni jenerasyonu niteliği taşıyan 2022 Mercedes-AMG SL, radikal farklılıklar barındırıyor.
100 yılı aşan Mercedes marka tarihinde 70 yıl gibi göz dolduran bir geçmişi olan “SL” rozeti önümüzdeki yıldan itibaren Raodster gövde tipinde yeni bir döneme giriyor. Yedinci jenerasyona geçiş yapan sürüş keyfinin önemli temsilcisi, bu nesille birlikte önemli yenilikleri de beraberinde getirecek. 2+2 oturma düzeninin yanında standart olarak 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemiyle desteklenen 2022 Mercedes-AMG SL, markanın tüm modellerinde kullandığı zengin donanımları da üzerinde barındırıyor. İlk kez gelen AMG etkisinin yanında düşük hızlarda kabiliyeti artıran arka tekerlekten manevra da iki versiyonda standart olarak sunuluyor. Ebatsal olarak önceki nesile göre hissedilir geliştirmelerin de yapıldığı modelin, daralan pazar dinamiklerine rağmen tekrar yükselişe geçebilecek bir potansiyeli olduğunu da belirtmeden edemiyoruz.
2022 Mercedes-AMG SL motor ve versiyon seçenek
Yeni jenerasyon SL ürün gamını geldiği nokta bazında ilk olarak ebatlarına bakarak anlamaya başlayalım. Paylaşılan resmi verilere göre bizi 4.705 milimetre uzunluğa ve 2.700 aks mesafesine sahip bir Roadster bekliyor. Bu değerlerle birlikte aks mesafesi 115 milimetre artırılan modelin toplam uzunluğunda ise 74 iyileşmiş durumda. Yenilenen tasarım karakteriyle harmanladığında otomobili daha tatmin edici gösteren bu değişimleri altyapıda modern motorlar tamamlıyor. Benzinlinin yanında mild-hybrid seçeneğin de kendisini gösterdiği ürün gamının şu anki giriş seviyesi SL 55 versiyonuyla kullanıcıları bekliyor. 4.0 litrelik V8’in konumlandırıldığı bu versiyonda 470 beygir güç ve 700 Nm tork sunuluyor. Bir üst paket olan SL 63 ile birlikte ise bu değeler 557 beygir güç ve 800 Nm’ye çıkıyor. Mercedes’in gerçekleştirdiği testler sonucu SL 55’in 0’dan 100’e hızlanması 3,9 saniye sürerken, SL 63 ile birlikte bu değer 3,6 saniyeye kadar geriliyor. Şanzıman kombinasyonu ise her iki paket için de 9 kademeli otomatik üzerinden gerçekleştiriliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yedinci nesille birlikte SL ürün gamının altyapısı da tamamen değişmiş durumda. Mühendislik açısından yeni sınırları getiren yeni altyapı mimarisi sayesinde aracın motor ve aks gibi hayati altyapı elemanları da daha aşağıda konumlandırılabiliyor. Bu sayede ağırlık merkezi daha aşağıda konumlandırılan yeni SL, aerodinamik verimlilik açısından da önceki nesile göre radikal iyileştirme barındırıyor. AMG’nin ön bölümde kullandığı aktif gövde panelleri de, yüksek hızlarda sürtünme katsayısını ve rüzgar tahliyesini eniyileme konusunda önemli görev alıyor. Süspansiyon tarafını da tamamen yeni olan parçalar arasına yazabiliriz. Ön bölümde beş noktalı bağımsız mimarinin kullanıldığı AMG-SL’de arka taraftada çok noktadan bağımsız süspansiyon standart olarak geliyor. Gövde salınımının iyileştirilmesi için altyapıda hidrolik parçaların olması da dikkat çekiyor. Yedinci nesille birlikte çıkarılabilir tavanda da yenilikler var. Daha hafif olan panel, bagaj tarafında da daha az yer kaplayacak. Yurt dışı fiyatları şimdilik açıklanmayan ailenin 2022 içerisinde hibrit versiyonları da tanıtılacak.
Video
Yeni Range Rover tanıtımı