Hibrit motorlarıyla çok daha verimli bir SUV sürüşü getiren 2022 Mercedes GLC, donanım tarafında da artık daha tatmin edici.
Mercedes’in 2015 yılından beridir ürün gamında yer verdiği GLC, 2022 model yılıyla birlikte ikinci jenerasyona geçiş yapıyor. Yeni nesilde verimlilik tarafında çok ciddi geliştirmelerin yapıldığı model, hibrit versiyonları üzerinden vadettiği tüketim değerleriyle tam elektrikli otomobil deneyimini aratmayacak bir seviyede. Hibrit sistemde yapılan revizyonlarla birlikte şehir içerisinde 0,5 litreye kadar gerileyen bir tüketim sunabilen 2022 Mercedes GLC, yeni altyapısıyla birlikte ilk kez elde edeceği donanımlara da kavuşuyor. Premium sürüş deneyimine doğrudan katkı sağlayacak arasında arka tekerlekten manevra kabiliyetini özellikle öne çıkartmakta fayda var.
MRA platformu üzerine geliştirilen yeni GLC ilk nesline göre ebatsal olarak da ileriye taşınmış bir SUV olacak. 4.716 milimetrelik uzunluğuyla önceki modele göre yaklaşık 61 milimetre daha ileride konumlanan modelin aks mesafesi tarafında da 15 milimetre iyileştirildiğini görüyoruz. Genişlik tarafında da ileriye taşınan modelin tüm parçalarının bir araya gelmesiyle birlikte 620 litreyi bulan bir bagaj hacmi kullanıcıları bekliyor olacak. Kokpit deneyimi de tamamen değişen yeni GLC’de 12,3 inçlik sürücü ekranı ve 12 inçlik multimedya ekranda son nesil MBUX deneyimi karşımıza çıkıyor. Malzeme kalitesi tarafında da ciddi şekilde iyileşme vadeden Mercedes, aracın standart donanımlarını da artırmış durumda. Tüm versiyonlarda ısıtmalı koltukların, kablosuz akıllı telefon şarjının, 18 inçlik jant setinin ve full-LED ışıklandırma grubunun standart olarak geldiği bir senaryo söz konusu. Tasarımda yapılan revizyonlarla birlikte önceki nesilde 0,31 cd olan sürtünme katsayısının 0,29cd’ye çekilmiş olması da notlarımız arasında öne çıkıyor.
Son dönemlerdeki en iddialı hibrit sistemlerden birisi olan şarj edilebilir altyapılı bu paketin 31.2 kWh’lik bataryasını 60 kW’lık kaynak üzerinden 30 dakikadan kısa sürede tamamen doldurmak mümkün olacak. Ailenin giriş seviyesinde konumlanan GLC200 ve GLC300 modellerinde 2.0 litrelik benzinli motor 200 ve 260 beygirlik güç değerleriyle geliyor. Elektrikle desteklenen dizel versiyon ise aynı hacimli motorla yaklaşık 200 beygir güç sunuyor. Ailenin zirve noktasındaki şarj edilebilir hibrit motor ise 381 beygir güç ve 750 Nm’lik torkla asfalta inecek. Yeni nesil C-Serisi’inde olduğu gibi ön ve arkada bağımsız süspansiyonla gelen GLC’de opsiyonel olarak aracın yüksekliğini 20 milimetre artıran arazi süspansiyon desteği de tercih edilebilecek.